ALTERNATIV nr. 2 & 3

I går da jeg våkna hadde jeg ei ekstreeeem uro i kroppen – ei sånn derre som jeg kun kan få bukt med, ved å sette meg bak rattet og kjøre – helst langt og lenger enn langt…det er – som de fleste kanskje har fått med seg – min terapi i stedet for medikamenter..

Men – en ting er nå jeg måtte krangle litt med meg sjøl om hvor vidt jeg faktisk hadde såpass mye på kontoen at det lot seg gjøre å dra uttafor bygrensa – men en annen ting er at jeg ante jo absolutt ikke hvor jeg ville, siden det ville bli en tur med begrensninger.

Så hva gjorde jeg da? Jo..jeg la ut et spørsmål på fjæsboka, og spurte folk om å gi med to tall-alternativer.. nr.1 eller nr.2 OG nr.3 eller nr.4..(der hvert tall skulle representer et veivalg i ei rundkjøring, men deeet fortalte jeg jo ikke på FB 😉)
Nå tok det litt tid før noen ga respons, så første valget måtte jeg pent ta sjøl..og det ble nr.2..som da i denne sammenheng representerte “rett frem” i rundkjøringa ved Tjeldsundbrua – m.a.o mot Lødingen…eller rettere sagt Lofastkrysset, som ble neste rundkjøring jeg hadde sett meg ut. For ja, jeg hadde i forkant bestemt meg for hvilken vei hvert av tallene skulle representerte..

Så – endelig – da jeg var nesten fremme ved Kåringenkrysset, (en liten bit før Lødingen) kom eine tantepia mi og foreslo 2 og 3..og DET passa jo bra, sida jeg allerede hadde valgt 2..og nummer 3 ble da LOFOTEN..(nr.4 hadde blitt Andøya-tur..og teoretisk sett er det jo én arm til i den rundkjøringa – men den fikk ikke lov til å være med som kandidat ) Og for de som lurer..hadde valget vært 1 til å begynne med, hadde neste rundkjøring vært i Bjerkvik…og nr.3 hadde da vært opp mot Setermoen..mens nr.4 hadde blitt gammelveien mot Narvik..og evt. Ballangen..

Men – nå ble det da alternativ nr 2 og 3 i går..så med planen klar, surra jeg meg lykkelig videre – i et – utrulig nok nydelig vær. Var litt småsludd og ekkelt til å begynne med, men jo nærmere jeg kom Lofoten, jo finere ble det.. og jeg hadde en fantastisk dag med kjøring, i både solgløtt og bare – og til dels tørre veier. Siden jeg ikke hadde noen eksakt plan om hvor langt nedover Lofoten jeg skulle, bestemte jeg meg for å kjøre til jeg møtte på nedbør..noe jeg også gjorde etter hvert.
Men da hadde jeg rukket å kommet litt forbi Ramberg, ca 3 mil før Å..da begynte det å sludde..og da var det liksom greit å snu gampen igjen, og ri hjemover 😊

Siden det primært var en kjøretur jeg trengte, det ble ikke så veldig mange stopp..men noen hadde jeg da, og da tok jeg selvfølgelig litt bilder..

Rasteplassen på Skreda – en bit etter Leknes, når man kjører nedover Lofoten..

..med en kul dekor på (fjell) veggen

Dessverre begynte det jo å bli skjømt/mørkt allerede litt over klokka 5..men her i alle fall utsikt fra Torvdalshalsen rasteplass..og akkurat her skimter man Borg i det fjerne.

Og så gjorde jeg et tappert forsøk på å knipse et bilde av månen som hang så trolsk bak skyene..meeen.. det var begynt å blåse en del, og det – i kombinasjon med mørket som stadig ble..eeeh..mørkere, ble det ikke noe bra resultat..Men dåkker skjønne tegninga, sant ja??

Brukte nærmere 12 timer fra jeg starta til jeg var hjemme igjen – inkludert småstoppene for energipåfyll både til meg og samegutten..og gjett om det var ei som stupte lykkelig til sengs i går kveld.

I dag våkna jeg dessverre med en svært øm høyrefot..så hvordan den bestemmer seg for å oppføre seg etter hvert, skal bli interessant å se..

C U L8R 😉

 

8 kommentarer
    1. Jeg beundrer deg som er så flink til å kjøre og finner skjulte skatter:)
      Jeg er lenket fast hjemme foreløpig på grunn av krystallsyke og greit å få være med på andre manns turer gjennom bilder.
      Ha en fin dag:)

      1. Usjda…ja krystallsyke er noe skitt, altså. Har hatt den et par ganger, og håper inderlig å slippe flere. Ønsker deg masse-masse god bedring, og flott at du får utbytte av turene mine 😊 En riktig fin dag til deg 😊

    2. Takk for den fine turen, som jeg er med på fra godstolen 😉 Smart å la andre få bestemme hvor turen skal gå, det skaper litt spenning og forventning. Flotte bilder fikk du med deg hjem igjen også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg