Æ OVERLEVDE…heile helga..

..Juppzi-yeppz..for de som fikk med seg det forrige innlegget mitt, kan jeg nå opplyse om at jeg overlevde faktisk hele helga.. For de som ikke fikk det med seg, kan jeg kjapt forklare at jeg frivillig kobla ut internett-tilgangen min på torsdag kveld, med det for øyet å teste ut om jeg klarte å være nettfri hele helga.

Og tenke seg til, det gikk sykt bra, det 😉 Det største “problemet” jeg støtte på, var at jeg ikke fikk sjekka bankkontoen min..men det løste seg ved hjelp av en minibank. Ellers var det litt rart å måtte bruke telefonen for å se filmer jeg hadde lastet ned, da jeg ikke har laptop’en med meg..men det gikk nå, det også. Og ellers?? Har faktisk ikke savna hverken Facebook eller Snapchat noe særlig.. Har jo hatt tilgang på vanlig SMS hele tiden, da..men det har vært kun ett eneste menneske (foruten søstersen) som har sendt meg mld i helga. Nå skal det sies at vedkommende er vel stort sett det eneste mennesket jeg virkelig hadde håpa kom til å melde meg – og daaaa er jo alt “bærre lækkert” da, hehe 😉😁

Så hva har jeg bedrevet denna nettfrie helga med, da? Vel..fredag var det vel ikke så mye som skjedde. Det var rimelig greit vær ute, så jeg tilbrakte en god del tid i hagen, og prøvde å få litt inspirasjon til å skrive litt.

Etter hvert ble det litt vél mye bråk for “forfatterørene” mine, i tillegg til litt mer ukoselig vær enn tidligere, så da valgte jeg å trekke meg tilbake i bilen min ei stund, og bare nyte dagen..og seee…det klarna opp og ble godvær igjen..

Lørdag var det regn og ufyselig ute, nesten hele dagen. Var ikke mye aktivitet på noen her, og jeg trur det lengste vi beveget oss, var en tur på butikken. Om kvelden valgte jeg å campe i bilen min, og sove der om natta..så jeg kunne få en frokost i ro og fred på søndag, uten å måtte ta hensyn til husets folk. Og gjett om jeg kosa meg bak i der..say no more 😉

Så var det søndag, da.. Da var det letna litt på været, men det kom fremdeles en og annen eling. Men vi (jeg, søstersen og barnebarnet hennes) surra oss inn på sightseeing på Gruetunet, et friluftsmuseum her på Kirkenær, som – hvis jeg har skjønt det rett – viser litt av historien og kulturen til norske skogfinner i sør-Norge..

Minien fant seg en kul “akebakke” 😁

 

Her bestemte vi oss for å gå til seters først..

..og deeeet var det visst andre også, som skulle. Morro å hilse på de 3 bukkene Bruse..håper de kommer seg trygt forbi trollet😉

Og da var vi kommet oss til seters..men ikke mye å gjøre seg feit på her i dag 😁

Deretter,og som siste stoppested, sto husmannsplassen for tur..utrulig vakkert og nostalgisk 😍

Så som dere ser, hadde jeg ei trivelig helg, og kosa meg og opplevde masse..og det heeelt uten internett 😉

Ha en flottersfin dag/kveld videre da, og ei riktig god, ny uka 🤗

 

#frifornett #nettfritt #helgeopplevelser #sightseeing #gamlehus #museum #friluftsmuseum

 

12 kommentarer
    1. Koselige opplevelser – fint å vite at en kan overleve uten internett, hehe… det museet der har vi også vært på faktisk…. ifjor på denne tida! Klemmer <3

    2. Hørtes ut som en perfekt helg, spør du meg 😉 Om jeg klarer det samme? Tror nok det, men har ikke akkurat bestem meg for å gjøre det. Heller det å bare logge av og ikke ta opp tlf så ofte kan jeg begynne med 😉 Flotte bilder, og du har det koselig bak i bilen du. 😀 Klem

      1. Ja det var ei perfekt helg etter min smak🤗 Trur nok du hadde klart det om du hadde bestemt deg for det, ja..men kanskje lurere å starte i det små😉 Tusen takk for det, du. Klemmerz 🤗

    3. et koselig sted dette,minner om en husmansplass vi besøkte da vi reiste nordover for noen år siden :=) alle skulle vært uten internett innimellom,jeg greier det fint jeg legger uansett alltid slike ting vekk om vi har besøk her hjemme og det har vi hatt i 4 dager nå,og er vi på hytta vår på fjellet ja da er det bare å legge vekk mobilen også for der oppe er det ingen dekning hi hi ,kjekt å lese att du har det godt

      1. Enig, trur mange hadde vært mindre stressa om de hadde vært uten nett ei stund. Kjempebra at du putter den bort når du har besøk..mye hyggeligere for både besøket og vertinna, vil jeg tro 😉🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg