ADVENTSMORGEN – 22.desember

God fredag alle sammen. Tenk, nå er det siste fredag før jul og nest siste i detta året. Ikke tvil om at det gir rom for ettertanke for mitt vedkommende i alle fall..for et år jeg har hatt, altså. Men det snakker vi ikke om nå på mårran, hehe..nå er det bare å starte adventsmorgen og åpning av kalendere.

Link til dagens adventskoz på TikTok finner du HER.

Luke 22

Her er det i dag ei lyslykt laga av et gammelt, stort pulverkaffe-glass. Legger ved nærmere forklaring nederst i innlegget.

I min kalender var det i dag proteinpulver – noe som var SÅ utrulig kjekt og kjærkomment.

KONKURRANSEN

Dagens spørsmål: Hva kalles julenissen i Sverige? Enn i Danmark?

………………………………………………………………

LYSLYKT

Her tok jeg bare å limte et serviett-motiv på utsiden av glasset med hobbylim. “Dytta” godt med lim over hele glasset så det ga en litt ru effekt med små bobler når det tørka. Deretter putta jeg ei lyslenke (batteridrevet) inni glasset og så brukte jeg limpistol og limte på ei rund pappskive med hakk til ledninga i bunnen.

Til slutt surra jeg litt hampetau rundt nederst som ekstra pynt for å skjule gjengene der lokket var skrudd på.

Lykke til!

18 kommentarer

Siste innlegg