ADVENTSMORGEN – 21.desember

God mårra og god torsdag alle sammen. Yeppz, det nærmer seg den store dagen med stormskritt nå.. noe som jeg syns er både bra og ikke bra. Jeg gleeeder meg jo veldig til jul, men likevel veit jeg at når ventetida er over – er det liksom over for mye på en gang. Men det er nå enda noen dager igjen med å kunne gå rundt og glede seg, og adventsmorgen er en del av den prosessen for meg.

Den siste adventskozen min på TikTok finner du HER.

Luke 21

Her finner du i dag en hjemmelaget juletrepynt av kartong og hampetau. Legger ved en liten beskrivelse nederst i innlegget.

Så var det kalendergaven min – som i dag var et nyyydelig putetrekk (ædda-bædda AC, hihi)

KONKURRANSEN

Dagens spørsmål: “Glade jul” – eller “Stille natt” er opprinnelig en tysk julesang som er oversatt til flere språk. Salmen ble oversatt til sørsamisk av Ella Holm Bull i 1995. Hva heter den samiske varianten?

………………………………………………………………..

JULEPYNT

Veldig enkelt forklart så klipte jeg ut et juletre i stiv papp..

..og så surra jeg hampetau stramt rundt og rundt helt til topps, og festa et tynt tau til oppheng på toppen. Brukte limpistol og festa tauet litt her og der underveis, og for å dekorere det med pynt etterpå.

Lykke til!

10 kommentarer

Siste innlegg