ADVENTSMORGEN – 18.desember

God mandag og god, ny uka.. faktisk den nest siste i år. Formen gidder jeg ikke snakke om, så jeg hopper like godt rett til adventsmorgen.

Dagens adventskoz på TikTok finner du HER

Luke 18

Dagens luke er ikke gjenbruk akkurat, men i allefall hjemmelaget. Nemlig en ny klut.

Skal prøve meg på ei forklaring nederst i innlegget.

I min adventskalender var det i dag ei ny hodelykt – YEEEY!!..gjett om den var sårt tiltrengt.

KONKURRANSEN

Dagens spørsmål: Hvilke to datoer kan vårjevndøgn inntreffe?

………………………………………………………………..

Mønster på tofarget, strikket klut.

Bruk bomullsgarn og legg opp et ujevnt maskeantall (oddetall). Jeg la opp 51 masker på pinne nr.4.

Mønster begynner med en gang etter at du har lagt opp:

Omg. 1 & 2: Ta av første maske ved å stikke pinnen forfra og løft rett av, strikk ei maske i farge #2 løft av neste maske, strikk 1 m i farge #2, løft av neste maske.. fortsett sånn ut pinnen. Snu arbeidet og gjenta mønsteret ved å ta første maske av, strikk neste osv..bare husk på å holde tråden mot deg når du strikker tilbake, da dette blir baksiden.

Omg 3 & 4 = Strikk to pinner rett i oppleggsfargen så det blir en rille.

Gjenta disse fire omgangene til du har fått kluten så stor som du vil ha den. Fell av når du strikker med oppleggsfargen.

Lykke til!

12 kommentarer

Siste innlegg