ADVENTSMORGEN – 13.desember

God mårra folkens.. yeppz, i dag er det Luciadagen og for første gang i mitt voksne liv har jeg ikke ei einaste lussekatt å kose meg med. Hverken hjembakt eller kjøpt, og det er RART!! Får se hva formen sier, kaaanskje jeg hiver meg rundt og lager noen få stykker i løpet av dagen. Akkurat nå er jeg en smule BLARG!, men det kan jo fort endre seg. Men nå er det uansett klart for adventsmorgen her.

Link til dagens adventskoz på TikTok med åpning av kalendergaven min finner du HER.

Og da er det bare å gjyve laus på

Luke 13

Hvor det i dag skjuler seg en liten Lucia-dekorasjon.

Ikke noe hokuspokus her, bare to keramikkfigurer og et LED-lys, samt ei spraylakka kongle som jeg dekorerte og limte på lokket av en Skyrbox som jeg først dekka med lim og glittersnø. Etterpå plasserte jeg alt på lokket til en isbox og strødde glittersnø rundt.

Så var det min kalender – som i dag inneholdt ei kul skje..

CEREAL killer faktisk, hihi. Den digga jeg.

(Og for de som ikke er så gode i engelsk, betyr cereal frokostblanding)

KONKURRANSEN

Dagens spørsmål: I dag er minnedagen for den hellige Lucia som i følge legenden led martyrdøden på 300-tallet. Hva er vanlig å lage i mange hjem til akkurat denne dagen?

12 kommentarer
    1. lussekatter, – ihvertfall i vårt hjem, med masse gurkemeie, eller SAFRAN (som det egentlig skal være) SVINEDYR❣

    2. trasig å være syk ,sender fortsatt godbedringsklemmer :=) lussekatter har jeg aldri hatt i hus ,tror jeg har smakt en gang,men ingen tradisjon i vår familie .
      fin liten dekorasjon ,du er kreativ og lager kos uten att det koster skjorta .Svar på spørsmål må være lussekatter da :=)

    3. Vi burde vel hatt lussekatter i mengder. Jeg hadde to som jeg spiste til frokosten. Sånne figurer har jeg også. Så søte. Ha en fin dag: Klemsiklem.)

    4. Svaret er Lussekatter. Har smakt en gang. Men hjemme hadde vi det ikke. Du er kreativ og lager mye fint av det man har. Flottskje i adventpakken. 👍Fortsatt god bedring. Jeg tok influensavaksine og ikke merket noe som helst. Mange har fått corona, det er visst også vanlig.Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg