ADVENTSMORGEN – 12.desember

God formiddag alle sammen. Litt seinere enn vanlig, men det ble adventsmorgen her i dag også. Er fremdeles sjuk (jada, korona for de som enda tviholder på den tittelen enda til og med regjeringa har gått ut og sagt at den er ikke farlig lenger!!!) I alle fall, på grunn av detta får jeg ikke lov til å komme på jobb før tidligst til helga, så her blir det mye sløving fremover.

Så til denna kalenderen. Dere som har fulgt med fra starten vil se at det er ei lita endring her fra og med i dag. Jeg tenker nemlig at dere alle har fått med dere hva greia her handler om, derfor fjerner jeg det som har stått med “lita skrift” til nå. Jeg ser også at interessen for kalenderen daler for hver dag som går, noe som sier meg at detta med å lage ting sjøl ikke er så interessant, og at gjenbruk ikke er så viktig for folk som enkelte påstår. Det er tydeligvis og tross alt mye enklere å bare gå ut og kjøpe nytt, derfor orker jeg ikke å ta jobben med å legge ut ei steg-for-steg forklaring lenger. Men nok om det.

Link til dagens adventskoz på TikTok med åpning av kalendergaven min finner du HER.

Og da var det klart for

Luke 12

Hvor det i dag skjuler seg en juletrekule laget av muffinsformer.

Og så var det min kalender som i dag var et nytt, nydelig glass i mummiserien

KONKURRANSEN

Dagens spørsmål:

 I 1897 forsøkte den svenske ingeniøren Salomon August Andrée å nå Nordpolen med hydrogenballong. Hva het ballongen?

13 kommentarer

Siste innlegg