3-2-1… GO!!

Vel…da ser det ut til at jeg er tilbake på bloggen igjen “enten æ vil eller ikkje!”, hehe. Saken er at det er flere stykker som har spurt så pent om jeg ikke kan ta opp blogginga igjen, fordi de har lyst til å følge med på ferden – men har ikke sosiale medier som TikTok og Instagram. Så ok.. jeg sliter enda med litt skrivesperre her, men hiver meg til..og så tenker jeg at jeg slenger med en link nede i hvert innlegg til den TikTok’n som er nyest akkurat da, om noen har lyst å høre på meg der også. Man trenger nemlig ikke konto for å se videoer.

Så 3-2-1 & GO!! Der var jeg i farta igjen.

Mange har nok fått med seg nå, at bilen min tok kvelden her for et par dager siden. Jeg ble henta av NAF og plassert utenfor et verksted – og både jeg og NAF-fyren gjetta på klutchen…noe det også viste seg å være. I går sjekka de den da – og jeg fikk et tilbud på 23000. Æ holdt på å daue!!! Men etter å ha ringa litt,viste det seg at det var “billig”..han eine kar’n jeg snakka med på telefon sa at de hadde aldri tatt en sånn stor bil til så lav pris…

Ei lita stund kjente jeg at panikken kom krypende, men den varte ikke SÅ lenge – for panikk, angst, frustrasjon,depresjon,grining og gudane veit hva, løser ingenting.. så jeg heiv meg på telefonen og plaga vettet av absolutt alle jeg kunne tenke på..og med det jeg klarte å få låne, og total tømming av egen bankkonto, samt donasjoner som var kommet inn på GoFundMe for drivknutene og nytt fritidsbatteri – har jeg nå klart å få inn det jeg trenger for å få den bytta. At gjelda mi nå er like stor igjen som den var for et halvt år siden, får bare være.. bilen og hjemmet mitt MÅ jeg ha.

NÅ er problemet at neste ledige time er om 3 uker, for de har kun én mann som kan gjøre den jobben..sååeh..farsken ta. Men de prøver så godt de kan å flytte om på ting så de kan ta min bil tidligere..for jeg må jo bo her inne på området deres i mellomtiden, og det er ikke helt greit da de leier eiendom og har visst ikke lov å gjøre det slik.

Men hva skal jeg gjøre,da? Ta teltet og bosette meg i nærmeste rundkjøring? Ikke kjenner jeg folk her heller – på Skulestadmo i Voss..og om jeg hadde kjent noen, ville jeg aldri takla å bosette meg i fleire dager, kanskje uker hos kun bekjente.

Så nå sitter jeg her da..sløver, leder og bruker siste rest av fritidsbatteriet på å lade telefonen.

Skal snike meg til å slå på tenninga og lade litt fra batteriene under panseret av og til, men blir det 3 uker her, risikerer jeg å tappe de også. Kan sikkert få lade litt på verkstedet, men de stenger klokka 15 hver dag, og er heilt stengt i helgene..

Yeppz, det var kjapt om tingenes tilstand akkurat nå. Blir nok bare ett innlegg om dagen nå til å begynne med, samt null lesing og kommentering før jeg får tilgang til normal lading – men…I’m back 😉

Og så håper jeg at jeg får time kjapt som fy…. så kryss fingre & tær.

Her er link til den siste TikTok’n

17 kommentarer
    1. Hurra for at du er tilbake i bloggverden! 😀 Men hjelpes, så mange utfordringer du er nødt til å takle… Men med utfordringer kommer løsninger, forhåpentligvis…

    2. Har du vurdert å få lokalavisa til å lage en sak om deg og din situasjon? Kanskje det er en snill hytteeier som låner deg ei gratis hytte. Kanskje få med spleisen også, så får du kanskje inn penger til begge delene. Jeg hadde tenkt å spørre om jeg skulle ta kontakt med lokalavisa her, men du dro for fort avgårde. Ingen som kan hente deg, så du kan være hos søster så lenge? ❤

      1. Nei den tanken har ikke streifa meg 😳🤔
        Når det gjelder å komme meg til søstersen i mellomtida, må jeg vurdere når jeg får beskjed om hvor lenge jeg må vente. Er ikke mye vits om jeg får time i løpet av neste uke, liksom ☺️🥰

    3. Koselig at du er tilbake her også, selv om jeg følger deg både her og der 😀
      Utrolig kjedelig at du skal ha så mange utfordringer, men håper det blir siste for en god stund nå da.
      God klem ❤️

    4. Selv om jeg følger deg på omtrent alt av sosiale medier, så må jeg innrømme at det er godt å se deg tilbake på bloggen igjen ☺️ Ikke alltid ideelt å låne penger, men må man så må man, og nå kommer du deg i alle fall videre etter hvert. Kjenner jeg er så glad på dine vegne nå. Kos deg med bena på krakken, og ha en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

    5. Jeg liker at du er tilbake, vennen! Så bra at du har fått stabla penger på beina til reparasjonen, men vi får jammen håpe at du slipper å vente i tre uker da! Grøss…..! Ingen mulighet til å få ut en skjøtledning fra verkstedet? Blir det ikke litt kaldt innimellom også? Om de vil ha noen hundrelapper for det, så lar det seg fikse, skjønner du! Godklem <3

      1. Takk for det, snuppa ❤️ Ja usj, får håpe det skjer noe snart altså 🤞 Kan kanskje få det til, men da må jo døra stå på gløtt..🤔 Men kaldt? Nei ikke frem til nå i all fall ☺️ Takk for alle gode ord og tanker 🥰 Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg