MENS Æ VENTE..

..og ka æ vente på??? Veeel..bedre daga.. 😉 

Det høres kanskje rart ut, men selv om jeg har det helt ok her i huset etter mora mi, kunne ting vært bedre. Men OBS!! Det er IKKE sagt hverken for å klage eller surke på noe som helst slags vis..jeg har bare bestemt meg for å være så ærlig som overhodet mulig her inn..og sannheta er at jeg har det ikke så bra som jeg kunne hatt det.

Men jeg har en klokkeklar tro på at ting skjer av en grunn..og nøyaktig når de skal..derfor er jeg hellig overbevist om at jeg er akkurat der jeg skal være for nå..og mens jeg venter på at Universet viser meg veien videre, vier jeg tida mi til ting som….. 

JULEBAKST…hehe =P

 

For jeg er nå et lite Cookie-monster, jeg da..og så har jeg en sønn som også er et Cookie-monster..så da er det bare å hive seg til og lage…eeeeh..cookies? =P

Det blir ikke så mange sortene, da..men favorittene må vi ha..og da starta jeg i går med guttungen sine 3..nemlig kakaotopper..

 

..sjakkruter =) 

 

Ble to gode porsjoner – selv om det var deig-smaking på svært høyt og avansert nivå 😉

 

Og risboller =) 

 

 

Og i dag sto sjefs-cookiemonsteret sin favoritt for tur..serinakaker..sukk <3

 

Dessuten heiv jeg meg rundt og laga litt brente mandler..det og brente peanøtter (lages på samme måte) er liksom et “must” i førjulstida =) 

 

Og det får holde. Skal bake meg et par julebrød, men det venter jeg litt med. Smultringer kjøper jeg..og pepperkaker skal jeg og guttungen bake sammen rett før jul =)

Ha en riktig flottersfin dag videre da, alle sammen..her har jeg vært ute en tur, nede på bergan og spist lunsj..skive med hvitost i dag..og selvfølgelig nystekte serinakaker til kaffen etterpå 😉 <3

 

#bake #julekaker #småkaker #kakaotopper #sjakkruter #risboller #serinakaker #brentemandler #bål #bålkos #friluftsliv #lunsj 

20 kommentarer
    1. Oi, her var det mye godt på samme tid! Alt ser og høres veldig godt ut. Slikt som jeg liker også. 😉 Også så koselig plass for lunsj. Mye finere enn min lunsjplass i dag, bussholdeplass 😀
      Håper ting ordner seg for deg og at det blir bra! <3

    2. Å så koselig. Jeg kjenner at fryd og glede brer seg bare ved å se bildene dine. Her ble det goro i dag og bare det. Jeg må bake litt til siden, for vi har våre favoritter ja. Kos deg i kvelden 🙂

    3. så mange gode sorter,ja en trenger ikke mer enn dette,sine egne favoritter er jo best hi hi .
      Og du har en grei holdning hva deg selv angår,for ting kan skje når du minst venter det og da håper jeg det er noe kjempehyggelig ,kos deg i kveld da

    4. HeidiElise: Det er kjekt med advent og jul, for da er det liksom lov med så mye digg på en gang, hehe =) Ja jeg er veldig glad for at jeg har mulighet til å lunsje på en så fin plass =) Takker for det..og satser på at det går seg til =) <3

    5. natheless: Trivelig at du finner glede i bildene mine, da =) Og goro er jo veldig godt, men jeg har faktisk aldri laga det selv.. Takk-takk, du også =)

    6. fruensvilje.blogg .no: Nei noen få favoritter er evig nok, i alle fall for meg. Guttungen får jo sin del bortover til der han bor, og jeg blir liksom ikke nedrent av besøk, så det får være begrensninger for hvor mye jeg skal sette til livs aleine, hehe =P Du skal ha takk for det..har stor tro på at det ordner seg til slutt =) Ha en super kveld videre =)

    7. Viktig å være ærlig ovenfor seg selv…Livet er ikke for amatører…og ja…vi får vente på bedre tider….må jo bli vår tur snart også…hihih..Flotte kaker du har laget, og ser helt nyyydelig ut!! flinka!

    8. Så flink du har vært da… er stygt redd for at det ikke blir noen kakebaking på meg i år…. .er helt ferdig i hue… mange gode klemmer <3

    9. Toini: Det er jaggu sant..og satser stort på at det går rette veien for både den ene og den andre, her =D Tusen takk for det, du =)

    10. Hei! 😊 Desse såg kjempegode ut! Desse brukte mammaen min å lage 😊😊 Er det mogleg du kunne ha delt oppskrifta på kakaotoppane? 😊

      1. Heisann du 😊 Klart jeg deler oppskrifta 👍😊

        125 g mykt smør og
        125 g sukker røres hvitt.

        3 ss potetmel
        2 ss vann
        2 ss kakao
        2 ts bakepulver og
        150 g hvetemel

        Ha først i potetmel, vann og kakao. Deretter siktet hvetemel og bakepulver.
        Settes på plate med ei lita skje.

        Stekes v/175 – 180 grader i 10-12 minutter.

        Lykke til 😊

        1. Mi farmor laga desse. Men med glasur på toppen… men vi klarer ikkje gjenskape glasuren. I oppskrifta står det kokkosfett, melis og vaniliesukker men ingen forholdstall eller mengder… du har ikkje oppskrift på gladur til desse?

            1. Forholda gav seg sjølv.. eg smelta 100g med delfiafett, og blanda det med 1ts vaniliesukker og melis til en får en tykk melete masse som strykes påtoppen av kakene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg