JØSSES..Æ RAKK ADVENTA

Yeppz..da var det jammen 1.desember, og adventstida har begynt..og tenk..æ rakk den, hehe =D
Da det er under ei uke siden jeg flytta meg inn her i huset etter mora mi, kan jeg med hånda på hjertet si at jeg har knapt nok sittet på baken sida jeg kom inn døra..nettopp med det for øyet å få rydda og vaska ned, så alt ble klart til advent.

Og tro meg, det trengtes en solid vask her, da huset har stått tomt siden februar, da søstersen flytta herifra. Dessuten var det fylt opp med hennes ting her – så jeg har båret og slept møbler opp og ned mellom etasjene, for å sette bort hennes og få inn det lille som er mitt..og yeeeey..nå har jeg tak over huet – der 90% av inventaret er mitt 😉

Så var det adventspyntinga, da..

Er veldig glad i de tingene mine som jeg har hatt lenge..som disse små nissejentene jeg laga da guttungen var bitteliten. De hjelper til og passer på at julebaksten blir som den skal hvert år, hehe =)

 

Noe annet jeg er veldig glad i, er disse salt & pepper-bøssene etter morsan..kan huske at hun hadde de allerede da jeg var veeeeldig ung <3

 

Og sånn ser kjøkkenet ut nå..litt gammelt og litt nytt =) Bordet er mitt, og kommer fra en pub som var favoritt-stedet mitt da jeg var sånn 18-20 år. Kråskapet derimot  tilhører søstersen =) 

 

Så var det stua, da..fant ei gammel lys”gardin” som jeg hengte bak den vanlige gardina ved verandadøra..

 

Koseplassen..den ene stolen samt tv-bordet er søstersen sitt..men resten er mitt 😉 

 

La dere merke til den kule puta i stolen på forrige bildet? Her er nærbilde…yeppz..med LED-lys..helt nyinnkjøpt <3

 

Litt mer av stua (sofa & kjøpmannsdisken er ikke mine) Og seee..to nyinnkjøpte puter til =) 

 

 

 

Det bildet under her, er veeeeldig gammelt..og et skikkelig godt barndomsminne. Det er egentlig en papir-plakat, som er blitt innramma for at den skal bevares best mulig <3 

 

Og enda en del av stua..(huff, det bildet ble mørkt, gitt..) Fant ikke den vanlige adventsstaken min.. 

 

..så jeg måtte improvisere..ikke min vakreste kreasjon, akkurat..men den fungerer, hehe =P

 

Så jammen rakk jeg ikke adventa..og det er kjekt å kunne sette seg ned nå, og puste litt. Har enda en del som bør gjøres på soverommet og gjesterommet  men det gidder jeg ikke stresse med..må jo ha noe å puske med seinere også 😉 

Ha en flottersfin 1.desember da, folkens…og riktig god advent =) 

 

#advent #pynt #dekor #adventslys #adventsstake #førjulstid #hjemmelaget #husoghjem #gammelt #barndomsminner 

20 kommentarer
    1. Det gamle bildet/plakaten var kjempekoselig. <3 Så betyr dette at du har slått deg til ro nå, eller er det bare for desember? 😉 Adventsstaken ja, der sa du noe, DEN har jeg ikke sett noe til ... shit!!

    2. Så koselig du har det! 🙂
      Slik pakkekalender hadde jeg før også. Den ble veldig fillete til slutt for jeg brukte bare tape. Lurt å ramme den inn 🙂
      God advent! Klem <3

    3. Så godt du har kommet i hus..og det må jo være fint å ha det huset som base..så kan du heller reise litt rundt..når du blir rastløs…Ser jo så koselig ut…og jammen har du pyntet til jul allerede….Så flott og artige puter….herlig..Kos deg og ha en god helg!

    4. Marit: Ja jeg er veldig glad i den =)…hmm..hvor vidt jeg har slått meg til ro, gjenstår å se..kommer mye an på om jeg takler å bo her i lengda..med en km til nærmeste nabo, og over fjellet for å komme til nærmeste butikk..så vi får se 😉 Hehe..godt det ikke er bare meg som roter bort og forlegger ting =D

    5. HeidiElise: Tusen takk for det =) Ja tro meg, det er brukt en god del tape på min også..før det kom så langt at den ble redda, hehe =) Takk-takk, og klem i retur <3

    6. Toini: Ja det er kjekt å ha litt for seg selv igjen..og klarer jeg å takle å bo her i “ødemarka” (en km til nærmeste nabo og så må man over fjellet for å komme til nærmeste butikk..) sä er jeg helt enig i at det er greit å ha dette som base =) Og ja..nå er det ganske så julete her..og koser meg med det =) Takk for det, og god helg til deg også =D

    7. Margrethe: Tusen takk for det, du <3 Prøver å nyte det jeg kan, nå ja =) Så godt å høre, da..tenker veldig mye på deg - og kan bare beklage at ting ikke gikk som planlagt i høst..men har stor tro på at det blir nye muligheter =) Klemmerz <3

    8. Du har fått det så fint. Kjempekoselig. Så får du ta en dag om gangen. Om du farter igjen videre…ser den at det er langt til folk og butikken. Du får tenke ut en glup plan…ikke lett. Kanskje det kan være hytta di. Og så er bilen den som flytter deg rundt. Og et sted du vender tilbake til. Ikke lett å selge heller sikkert…klem fra meg.

    9. fruensvilje.blogg .no: Takker for det =) Ja jeg håper også på at jeg finner roa nå..leeenge =) Takk-takk, og det samme til deg =)

    10. solliv: Tusen takk for det =) Ja tar en dag om gangen..og håper det beste. Den tyngste tida er vel den vi er inni nå..mørkt nesten hele døgnet, og det fjellet er et helvette når det er holkeføre..noe det er mye av her 😉 Men som sagt, jeg tar det som det kommer..og å selge er ikke et tema, da verdien er så vanvittig lav, og vi er 3 søsken som skal dele på…ingenting, hehe =P Klemmerz <3

    11. Så bra du har kommet i ordning til advent. Så koselig det ble. Ja, noen minner fra tidligere er koselig å ta fram. Vakkert bilde og fine puter og nisser. Kos deg massevis!

    12. natheless: Ja det var kjekt å “komme i mål”..og ekstra kjekt var det å ha tilgang på alle tingene mine =) Takker så mye for det =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg