..OG SÅNN GÅR NU DAGAN =)

Yeppz..da kommer ei lita oppdatering fra mæ..det er litt knotete å skulle jobbe på telefonen, og den trappes ganske raskt for strøm..men altså.. 

Starta turen i et nydelig vær, og stoppa både hist og her for å strekke på beina og knipse litt bilder.

..fant dette lille..eeeh..kapellet?? langs en bortgjemt traktorvei i Stor Elvdal.. 

Måtte jo få med meg noen av de berømte gevira i Østerdalen, hehe =) 

 

Det var som sagt en nydelig dag da jeg dro .og det nydelige, klare været fulgte meg til det begynte å mørkne.. 

 

 

 

Men som vi alle vet..med sånt vær følger også kulda..og jeg måtte gi meg for overmakta og få på meg stillongs..ikke det enkleste i verden  når man skal være tøff i trynet og skifte på førersida, i en rimelig fullstappa bil, lol =P Meeeen..I did it!!!..bærre æ fikk sparka opp døra litt 😉 =D

 

Så jeg surra meg godt opp gjennom landet i går  før jeg stoppa og tok kvelden.. Jeg har en skikkelig sovepose, pluss extrem-varianten av fjellduken, så JEG fryser ikke.. Men stakkars Buster er en  diesel-drevet jernklump, han..så etter bare en time med motoren stengt, var det meste av mat og drikke på is-stadiet, og jeg frykta rett og slett at jeg skulle få problemer med å starte, om jeg sto i isødet hele natta =P

Så vi surra oss godt forbi Trondheim, vi..og der var det mildvær  gitt..og god temperatur for doningen..og alt inventaret. 

Og da var det bare å krype i posen og snorke i vei 😉 

 

Det frøs litt på i løpet av natta  men ikke mye.. Etter frokost gikk jeg meg en liten tur og knipsa litt flere bilder. 

 

 

 

Men sååå skjønner dere..etter å ha kommet meg på veien og kjørt en god bit til, stoppa jeg på en bensinstasjon for bl.a litt påfyll av kaffe…og da jeg kom ut igjen – var Buster steindau =O

Jeg fikk bare en klikkelyd da jeg skulle starte. Oh gremmelse.. 

Av erfaring med den nå avdøde kongen  regna jeg med det var startmotoren..men ser annerledes ut under panseret på denna kar’n..så jeg ringte broren min for å få litt veiledning. Og med han på tråden, kravla kortbeinte meg opp så jeg halveis hang nedi motorrommet  med eine beinet over kanten og støtta meg på eine batteriet  og det beinet dingla så elegant på yttersida. Trur dåkker æ så lite klok ut, eller?? Må i alle fall ha vært litt av et syn for de folkan som var innom stasjonen mens jeg holdt på =D

Men fiksa det  gjordes jeg..og vi kunne glad og lykkelig farte videre..WUHUUUUUU =D

Den sorte ledninga med gult på, var synderen..hadde løsna fra festet..dusteledninga =/ =) 

 

Okidoki..det får være nok skriblerier for denna gangen..begynner å nærme meg hjemlige trakter  så jeg får se om det blir flere oppdateringer før jeg er innomhus igjen =) 

Ha en flottersfin lørdag da, alle sammen <3 

 

#oppdatering #roadtrip #turbilder #biltrøbbel #bilskruing #handywoman

 

6 kommentarer
    1. Det så og hørtes kaldt ut…brrr….men godt du har vært ute en vinternatt før…OG at du er en “handykvinne” Så flink du er…som fikser og trikser og får det til….Kos deg videre på tur!!

    2. Du er drømmedama du da, fikser bil og står på. Fatter ikke hvordan du klarer alt dette. Megadyktig. Ser kaldt ut, men ikke for deg se…..God tur og God Natt 🙂 klemmer.

    3. Flotte motiver og nydelige bilder 🙂 Du er tøff som reiser “land og strand” på egenhånd…jammen bra det bare var en løs ledning så du kunne kjøre videre.. :)) Klem og god tur videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg