GJENBRUK…

Hei og hoppsann, folkens..lovde jo å prøve og bli litt mer aktiv her inne..så her er ei lita oppdatering på gårsdagen =D

Var en trivelig men ganske grå fredag, da..men det var oppholdsvær, så jeg og søstersen kosa oss nå sammen med eldste barnebarnet hennes på utsiden av huset likevel..og så hadde vi en aldri så liten sammenkomst bak i gammeltante sin bil, med en grundig studie av turutsyret mitt =P

 

Eiendommen der vi bor, ligger kloss inntil veien, og for å være sikker på at man skal kunne ha ytterdøra åpen for å lufte, uten at junior ser sitt snitt til å stikke ut på vidvanke, fikk jeg i “oppdrag” å prøve og fikse en port på verandaen (les: platting med overbygg)

Vel..da ble det gjenbruk, da.. Fant meg noen 2″2 lekter, gamle panelbord og litt kryssfiner ute i vedskjulet, og med både spiker og skruer tilgjengelig, gjyva jeg laus med tur-sag, hammer, skralle-sett og godt mot =D

Starta med å skru sammen ei ramme.. 

 

Deretter var det å sage til bord og få de snekra på..hadde ikke all verden å ta av, men det holdt akkurat =) 

 

Fant t.o.m gamle hengsler som jeg kunne bruke =D

 

Den opprinnelige ramma viste seg å være bittelitt for bred, da jeg glemte å ta hengslene med i betraktning..så da måtte jeg skrue av den ene siden og bytte den ut med noe smalere..som ble en kryssfiner-bit. Selvfølgelig var den liiitt for bred, og jeg skal innrømme at det var en smuuule knotete å skulle dele den på langs, med kun tur-saga. Men man tager hva man haver – og det ble nå brukanes til slutt 😉

 

Hengsler fant jeg jo som sagt..men krok/haspe var det værre med. Såeh…da måtte jeg hente frem Mac.Gyver’n i meg, og fant meg en lang metallpinne som jeg kappet en passende bit av..

 

..og vips var det problemet løst 😉

 

Og dobbelt vips, så var ett stykk provisorisk port ferdig..trenger bare litt maling, og vi gammelkjærringan kan føle oss trygge for at det ikke blir noen store forsvinningsnummer på diverse barnebarn =P =D

 

Yupziyeppz  sånn var dagen min i går. I dag regner det, men ett eller annet finner man vel på =)

Ha en nydeligvakker lørdag da, allemann-alle =D

 

#koselig #familietid #familiekos #gjenbruk #snekkerprosjekt #port #oppfinnsom

14 kommentarer
    1. Ei_heks: Tusen takk for det..liker litt sånne utfordringer, for å se om jeg får det til =D Og takk så mye for alle godord =D Klemmerz <3

    2. frodith: Takker så mye for det =D Og joda, er ganske handy av meg..heldigvis, for noe mann har jeg ikke hatt i livet mitt på maaange år 😉

    3. HeidiElise: Takk-takk =D Liker jo å holde på med sånt..og veldig kjekt å kunne litt forskjellig, når man ikke har noen mann innen rekkevidde, hehe =P

    4. Så flott! ja sånn har vi mye av her også..man taver hva man haver…også blir det noe utenom det vanlige…Kjempe fin..og sikker den porten der….Flink er du! ha en god kveld!

    5. Toini: Takk for det =) Kjekt å høre at vi er flere som liker den “man taver hva man haver” metoden =D Og ja – den er solid i massevis, den porten – så jeg er godt fornøyd =) Takk-takk..håper du har hatt en fin kveld – og at du får ei riktig god natt =D

    6. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk for det, du =) Ja jeg sier meg fornøyd, jeg..for poenget er jo at det skal være funksjonellbart – om ikke nødvendigvis så vakkert, hehe =D

    7. Utrolig kreativ og flink du. Dere bor i sammen alle eller? Din søster med barn og svigerbarn og barnebsrn og deg 🙂 må lissom ha alt klart jeg se….hehe….Flink er du vennen….klemz…

    8. solliv: Tusen takk for det, du =D Det er jeg og søstersen som bor sammen, og så skal eldste barnebarnet bo litt sammen med oss i perioder, fordi mammaen hans sliter med fødselsdepresjon etter at litjepia kom til verden over 3 uker før tida =D Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg