ENDELIG HJEMME =D

Heisann og goood formiddag, alle sammen..endelig har jeg fått knødd min eminente bakdel dit den hører hjemme, og har overnatta mi første natt i mitt nye hjem. 
De som følger meg, vet jo ståa – men for dere andre, så fikk jeg meg en ny plass å bo for ca.3 uker siden (det kan dere lese om HER) Men så hadde jeg en operasjon i begge armene like etter at flyttelasset hadde kommet under tak (..og det kan dere lese om HER), og har ikke “fått lov” av bestevenninna mi å bo alene i den første tiden, så jeg har vært hos henne helt til i går. Vi har kjent hverandre siden vi var unger, og hun er det mest fantastiske mennesket jeg vet om <3

Men i går fikk jeg da endelig “klarsignal” og kunne krype til køys i mi ega hula. Og i mårres storkosa jeg meg med frokost, kaffe, boka mi og den fantastiske utsikta. Dessverre snør det her i dag – men tenk – det gjør slettes ikke noe, for utsikta er superflott uansett 😉

 

Ellers tenkte jeg å viser dere litt av hjemmet mitt, da..og aller først er kjøkken-kroken. Det er ikke så mye benk- og skapplass her, og det er litt dumt når man har litt ting og tang man vil bruke i hverdagen..

 

..men det har jeg løst ved å sette opp ei hylle..

 

..som venninna mi selvfølgelig hjalp meg med. Jeg målte og peka – mens hun saga..og så fikk jeg aller nådigst lov til å skue i noen skruer for å sette på veggfestene, samt få den sånn høvelig fast til veggen mens hun holdt den oppe..og det var kun fordi hun liker å bruke vanlig skrujern, mens jeg bare hadde ei skralle med bits tilgjengelig, hehe =P

Som dere ser, er kjøkkenkroken 2-delt, på hver sin side av døråpninga inn fra gangen..med den ene siden der..

..og den andre siden der =D Men det gjør ikke noe om jeg må gå litt imellom..er jo ikke den største avstanden da, akkurat, hehe =P

Så kan dere jo få se stua mi også, når jeg først er i sving her..dessverre er det ikke mulig å fyre i ovnen. Røret opp er defekt, og husverten har ikke bestemt seg for om han skal bytte det ute, eller fjerne hele ovnen til fordel for mer benkeplass..

Tv-kroken =)

 

Og spisestue-delen <3

Ja og så kan dere få et lite glimt av gangen..

..men resten av rommene er ikke heeelt ferdige enda, så de hopper jeg glatt og elegant over nå 😉

Så sånn har jeg det =) Tror nok jeg kommer til å trives her – og gleder meg vilt og uhemmet til det våres i bakkene, og jeg får se hvilke spennende ting som dukker opp utenfor her =D

Ha en nydelig onsdag videre, alle sammen <3

 

#hverdagsblogg #hjem #husoghjem #innredning #trivsel #hytte 

26 kommentarer
    1. Gratulerer med nytt bosted! Du ser muligheter framfor begrensinger! Jeg har også leid husrom i snart to år. Jeg satt med en diger landbrukseiendom i mange år og ORKET ikke å gå rett på og investere i bolig og store økonomiske forpliktelser med det samme. Må bare ha litt frihet i livet! Ikke vet jeg hvor jeg vil bosette meg heller, så da er det greit å leie. Har verdens mest ok husverter tror jeg! Du er ei tøff og sjølstendig dame! Bra du har gode venninner som tar litt vare på deg etter operasjonen. Takk for titten!

    2. karidansen: Takk-takk =) Ja jeg syns det er helt greit å leie..har eid tidligere, og som du sier, det er forpliktelser som følger med på kjøpet da. Du skal ha så mange slags takk for det =D Og ja, hun venninna mi er mer verdt enn det er mulig å sette ord på =D Koselig at du tok deg tiden til å “titte innom” =D

    3. Det er jo kjempefint der inne, selv om det var lite med benker og skap på kjøkkenet. Synd at du ikke har vedfyring, eller har du det en annen plass i huset?
      Jeg ønsker deg masse lykke til med ditt eget hjem, og jeg håper at du virkelig kommer til å trives der 🙂 <3

    4. due: Tusen takk for det =) Ja det er liiiit i minste laget med skapplass, men jeg får bare lære meg å gjøre ting på alternative måter =) Nei har nok dessverre ikke vedfyring andre steder – så går strømmen, sliter jeg nok litt.. Takker så mye for det =D <3

    5. Hei, Så utrolig koselig du har fått det. Kjempefint og lunt, ja, her vil du trives…og den utsikten og bade så mye du vil…..virkelig en slik plass jeg hadde ønsket å bo…det med skapplass kan du jo løse med et sånt bord med hjul…avlastninsbord…Vi kjøpte et slikt på jobben på Ikea….skulle ha det i leiligheten…var fint og kosta ikke mye og ble levert på kontoret….bestilte på nettet på Ikea…Gleder meg til å lese om årets første bad….

    6. Det så jo riktig så koselig ut! og med den utsikten og det utearealet..så er det jo helt prima!! Så godt å høre du er i gang med å bo der…få tilbake hverdagen og livet….hihih Håper alt går bra og at du vil trives der! DET tror jeg….ha en god kveld!

    7. frodith: Takk for det – ja det er en flott størrelse for et enslig menneske her – og det var veldig godt å endelig komme for seg selv =) Klemz <3

    8. solliv: Tusen takk for det =) Ja jeg tror nok garantert at jeg kommer til å trives her =) Og javisst kan jeg løse skapplass-problemet enkelt =) ..hehe..er nå ikke den helt store baderen, men hvem vet..kanskje jeg jumper uti 😉

    9. Toini: Takk for det =) Ja det er helt supert her, og så deilig å endelig komme for seg selv igjen =) Tror garantert jeg kommer til å trives her. Takker, og en riktig god kveld til deg også =D

    10. fruensvilje.blogg .no: Ja det er ei skikkelig koselig hytte..men ja – synd med vedovnen. I utgangspunktet får jeg leie så lenge jeg vil, ja =D

    11. Så koselig du har fått det. 🙂 Det må jo være utrolig godt å endelig har kommet på plass en sted du kan kalle “hjem”. Godt du slapp å bo i bilen så lenge. Sikkert spennende det også, men kanskje ikke midt på vinteren.

    12. Marit: Tusen takk for det =) Ja gjett om det er godt..klarer ikke helt å skjønne det enda, at her kan jeg få være.. Og ja – det er faktisk helt ok å bo i bilen (det har jeg gjort før)..men som du sier – IKKE midt på vinteren, hehe =P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg