SØTTEN OM JEG VEIT..

..nei seriøst..akkurat nå veit jeg jaggu ikke hvor jeg skal trø med det neste steget mitt. Har jo bodd to døgn i bilen nå – og tro meg når jeg sier at det er absolutt ikke det samme å bo i en pick-up på vinteren, kontra de andre årstidene.

Nettene er faktisk ikke de værste. Jeg har godt utstyr, som tåler kulde..som i mårres, for eksempel..våkna varm og svett inni soveposen, og min første tanke var “luuuuft”..men det var til jeg stakk nesa ut av posen, og svettedråpene bokstavelig talt var på tur til å fryse til is på nesa. Fy farao så kaldt!! Fikk fyra igang kongen, og korra meg godt ned i varmen igjen, til han begynte å tine opp, hehe. 

Men det var sykt vakkert ute i natt, da ( beklager elendig kvalitet..bruker mobil, you know..)

 

 

Nei problemet er altså ikke å sove godt..problemet er alle de timene på dagen, fra jeg står opp, til jeg kan legge meg igjen. Bare en så enkel ting som å gå på do, har vist seg å være et problem. Det frister liksom ikke å spenne på seg trugene, hver gang man er trengende..for 98% av doene på rasteplasser er sesong-stengt..akkurat som at 90 % av alle rasteplasser og parkeringsplasser er ubrøyta. Og jeg kan liksom ikke bare slenge rævva ned hvor som helst heller, liksom..

Det samme gjelder HVOR jeg kan stille meg om natta, da som sagt store deler av plassene er ubrøyta, og de resterende er ikke stort større enn busslommer..

Og ellers..hva finner man på, dag etter dag på loffen?..vel..på vinteren..for mitt vedkommende..ingen ting. Ellers om året, trør jeg på meg turskoa og labber i vei til fjells.. Det er IKKE et daglig alternativ på vinteren..for jeg blir både varm og svett, og i motsetning til ellers på året, kan jeg ikke bare vrenge av meg og ta meg en dukkert i et vann, mens klærne tørker. Derfor blir det små turer, der jeg knapt får opp varmen, for å slippe å begynne å stinke så alt for mye, he-he =P

Og skal jeg få sett noe på de små turene jeg tar, må det skje tidlig..for tenk..klokka er ikke 14.30 enda, og mørket kommer alt med stormskritt.

 

Så det blir et stillesittende liv..og kontoen minsker faretruende raskt..for enten må jeg kjøre rundt om kring – eller så må jeg la bilen stå på tomgang. For som den jernklumpen den er, skal det ikke lange stunda til før det blir is-hus..

Akk ja..jeg må gruble litt på detta. Som jeg ser det, er det enten å blakke meg totalt, til ruin..å plage vennene mine og bosette meg hos dem etter tur..eller krype meg tilbake til rommet på øya….fnys!! =P

..den som lever, får se 😉

 

#blogg #hverdagsblogg #oppdatering #bil #boribilen #vanskelig #tungvint

23 kommentarer
    1. UFf..ja..det er ikke årstiden til loffing…kom deg hjem til øya og gjør det beste ut av det….Ta noen turer derfra i stedet….Høres ikke noe koselig ut å sitte i en bil halve dagen heller…eller så si hele dagen….Flott nordlys!! ha det så godt du kan! klem

    2. Ja, jeg gjentar det samme jeg sa i går..KOM SØROVER. Det er ikke så PENT her, men mye varmere…eller litt i det minste..Og mer brøytet 😀 Blir spennende å se hva du gjør 🙂

    3. Toini: ..nei..det er sikkert og visst. Hva jeg bestemmer meg for, gjenstår å se, men jeg har i alle fall både prøvd..og lært noe av dette 😉 Tusen takk for det 🙂 Klemz

    4. Selv om det var vakre omgivelser, høres ikke et liv i bilen så fristende ut på denne tida av året..ikke sommerstid heller for meg da..hehe..
      Håper virkelig du finner en løsning.. er det ikke noe å leie der oppe som ikke koster all verden.. ? Ønsker deg ei fin helg og håper du får kost deg litt også <3

    5. du finne vel ut av det,men som jeg sa du skulle egentlig byttet kongen inn med en liten bobil,,men jeg ville dratt hjem til øya ller så må du prøve å finne et sted å bo hvor det ikke kreves en gedigen depositum ,føler litt med deg no

    6. Må vel være noen billige hytter du kan bo i underveis…søk på finn
      og kjør litt sydover hver dag…plutselig er du i Spania 🙂 hjemme på,øya, blir det det tralt det vet du…Bo heller hos venner spør du meg…
      Kanskje noen har et sted du kan bo gratis…søk på finn, facebook, twitter…muligheter er der…

    7. annebe: Nei det var langt fra så fristende som jeg hadde håpet..men finner vel ut av det 🙂 ..hvor vidt det er noe rimelig å få tak i, gjenstår å se..er jo det jeg håper, da 🙂 Takk for det..og riktig god helg til deg også <3 Klemz

    8. fruensvilje.blogg .no: Joda, som sagt, en bobil hadde vært greit..men å bytte inn kongen, lar seg ikke gjøre..for det første er den alt for god å ha, da jeg kan kjøre om så langt inni skauen med den..og for det andre, er han ikke verdt mer enn max 5-6000 kroner, og jeg får ikke mye bobil for det 😉 Men ja, jeg jobber med saken for å få meg en egen plass å bo 🙂 Takker så mye for omtanken <3

    9. solliv: Vel, håper jo å finne noe rimelig..et eller anna sted..for tilbake til øya vil jeg helst ikke.. Men må nok vente litt med den sydover-kjøringa..både pga økonomi, men også fordi jeg helst vil være litt nært sønnen min også, da.. Meeen igjen..jeg kommer nok i mål til slutt =D

    10. Margrethe: Huff nei, jeg har befunnet meg i bedre situasjoner, for å si det sånn, hehe 🙂 Men joda, har stor tro på at den perfekte løsninga dukker opp 🙂 Takker..og klem i retur <3

    11. Hei du 🙂
      Jeg synes ikke det er noe morsomt å lese hvordan du har det nå……….. selv om det er slik du har det nå……………… 🙂 Skulle ønske du bare fant et hus som ingen bodde i og kom deg innomhus. Ikke komfortabelt å bo i bilen om vinteren – den forstår jeg veldig godt. Og kanskje skal du, som du sier, bare komme deg tilbake til øya og ta det derfra. Så kan du heller loffe rundt i bedre temperaturer. Jeg er litt bekymret for deg jeg da……….. skulle ikke de flytte nå over nyåret? Du prøver iallefall å finne løsninger. Og flotte nordlysbilder selv med en mobil. Det er vakkert der du bor men kaldt ja…………………….
      Ønsker deg en god lørdag, Helene!
      klem

    12. Hadde en på jobbeb som bodde i båt, han stakk veeeeldig mye innom biblioteket i byen…både for dobesøk, varme, aviser og kaffe…..der kan man være hele dagen vet du….kjør til et sted der det et biblio og bo i nærheten….

    13. Etdiktomdagen: Hei og hei du 🙂 Nei som sagt, å bo i bilen på denne årstiden, ble ikke helt som forventet..og å finne et tomt hus, er vel mulig..men kan liksom ikke gjøre meg til hus-okkupant heller, hehe 🙂 Det var nok meininga at jeg skulle flytte på meg, men av og til skjer ting man ikke har kontroll over..og det eneste jeg veit nå, er at jeg helst vil bo i samme fylke som sønnen min, da jeg ikke har noen andre enn han. Så jeg grubler og tenker her, og finner vel ut av det. Men tuuusen, hjertelig takk for at du bryr deg som du gjør <3 Ha en nydeligvakker dag videre, da =D Klemz

    14. solliv: Joda, biblioteket er jo en ok plass i så måte..så lenge det er åpent. Men ikke fullt så enkelt å finne et sted man kan laaangtidsparkere i en by.. =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg