DANSENDE NORDLYS

Yupp-yupp..da var det jammen mandag og ei ny uke igjen..og faktisk langt på dag allerede. Har egentlig ikke fått gjort så veldig mye fornuftig – men gjett om at jeg har surra med mye ufornuftig, hehe =P

Etter den flotte bål-turen min i går ettermiddag, endte jeg om kvelden opp med å sitte i flere timer ute på verandaen – inntullet i fjellduken – og titte på en fantastisk himmel. Det var vanvittig stjerneklart til å begynne med, og jeg fikk jaggu sett et par meteoritter også…men etter hvert kom nordlyset snikende – og danset vilt og uhemmet over himmelen i et par timer, før jeg måtte gi tapt og krype meg til køys.

Prøvde å fange litt av dansen dets – men det er da ikke verdens beste kvalitet, siden jeg bruker mobilen.. =)

 

..jepp..så skjelven på hånden som bare fy..hehe =)

 

..trur seriøst jeg bør investere i stativ hvis jeg skal fortsette å ta nattbilder, tji-hi =P

 

 

Som sagt – elendig kvalitet – men i alle fall ingen tvil om at det var et fantastisk skue “live” <3

Og nå sitter jeg bare å venter på at jeg skal kjøre og hente eldste tantepia mi når hun kommer med hurtigbåten om ei stund..og deretter blir det nok garantert mer surring med mer eller mindre ufornuftige ting resten av dagen også, hehe =D

Ha en riktig god mandag videre, alle sammen <3

 

#blogg #hverdagsblogg #naturfenomen #nordlys #auroraborealis #himmel #kveldshimmel 

14 kommentarer
    1. Av og til er ufornuftige ting det mest fornuftige man kan ta seg til 😉 Det er jo en tid for alt.
      Men guri hvor misunnelig jeg er på deg, som hadde panoramautsikt til dette fantastiske skuet ♥
      Enormt kjekt at du deler bildene her. Selv om det er mobilbilder. Like fantastisk uansett.
      Jeg har sett Nordlys da jeg var barn og bodde i Troms. Husker jeg syntes det var skummelt. Men skulle gjerne sett det igjen nå som voksen, når jeg vet at det er magisk ♥

    2. Wow!! ja det var litt av et skue! heldige deg!! virkelig mye lys også!! Tror jeg hadde lagt meg ute jeg og sett på dette…sovepose og bål…er jo balsam for sjela…ha en god ny kveld!

    3. Eva: ..ja det har du jaggu rett i =D Ja jeg føler meg rett og slett velsigna som har muligheten til å studere himmelen så fritt som jeg kan – og at jeg bor et sted der det er nordlys både titt & ofte =) Du får satse på at du kommer deg en tur nordover igjen,da..så får du nok se nordlyset danse du også <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det var helt fantastisk, og jeg føler meg utrulig heldig som får oppleve nordlyset på den måten =) ..kunne godt tenkt meg å lagt meg ute i soveposen, men skulle jeg studert stjernene, ville jeg ikke hatt bål, da jeg syns det “stjeler” av lyset til stjernene, så de blir svakere – og noen helt usynlige. Men soveposer og bål – javisst er det balsam for sjela =D Ha en fortsatt fin kveld, og ei riktig god natt etter hvert =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg