FROKOST PÅ KOLLAN

Vi har nå vært så vanvittig heldige her i nord, at været har vært overmåte flott i flere uker – inkludert i dag. Men ingen ting varer evig – så for å være på den sikre sida at jeg skulle få med meg i alle fall én frokost til ute i godværet, stappa jeg boka og litt mat i sekken (kaffen og kjelen ligger der bestandig), heiv på meg turklærne og traska meg et lite stykke bortover veien, og så opp i skauen.

Målet var Kollan, et flott område som jeg har skrevet litt om i et tidligere innlegg (det kan du se HER)

Turen starter i oppoverbakke, og så går det jevnt oppover hele tiden – men i rolig gange bruker jeg – tja – 20 minutter..akkurat passe til å ikke bli så svett at jeg må ha med skifteklær av frykt for å begynne å fryse.

Siden jeg hadde stått opp og gått rett ut, uten mårrakaffen min, kjente jeg at jeg begynte å bli både seriøst kaffetørst og småsulten da jeg kom opp – så jeg fikk sanka sammen en haug med ved..

 

..og snart var frokostbålet i gang =)

 

Ganske fin utsikt, selv om det begynner å bli ganske så overgrodd der nå..

 

Satt lenge-lenge og kosa meg, og skikkelig nøt dagen i fulle drag.
Det finnes ingen ting i verden som gjør meg mer tilfreds og lykkelig, enn når jeg kan sitte slik og bare føle samhørigheta med naturen, og la roa fylle hver eneste, lille del av meg.
<3 LYKKE <3

Men til slutt var det på tide å pakke sammen og traske seg ned igjen..skikkelig tilfreds med meg selv og mårraen – og parat til å gjyve løs på resten av dagen =)

Ikke noe å si på utsikta på tur hjem heller =D
Jeg bor da bak det gamle skolebygget dere ser helt til høyre i bildet 😉

 

Ha en riktig flottersfin dag videre da, alle sammen <3

 

#blogg #hverdagsblogg #turblogg #tur #fottur #frokost #bål #frokostbål #kaffe #bålkaffe #utpåtur #kollan #andørja

25 kommentarer
    1. så flink du er til å nyte utetid,må være deilig 🙂 fornuftig å nyte alle gode solskinnsdager også,for plutselig er det over og vi har en lang vinter i vente

    2. fruensvilje: Joda, jeg prøver så godt jeg kan..er jo kjempeheldig som har så flott terreng rett utenfor døra =) Og det er jo akkurat det – før man vet ordet av det, er vinteren over oss..

    3. Ser deilig ut! jeg koste meg også på tur..satte meg ned ved fjorden for å bare sitte…og akkurat da kom det kjentfolk..typisk…hihih.koselig det også da…men tenkte jeg skulle sitte å bare nyte…flotte bilder! ha en god kveld!

    4. Så deilig og idyllisk ut det der :)) Må snart få til en tur med bål vi også.. nå ser det ut til at det kan bli fint vær i helga..så får vise hva det blir til <3

    5. Koselig bilder😁 ja det har vært vi heldig med fine været i noen uker nå. Idag gikk vi på tur til heia fjellet i medkila der var de så bratte bakke og var det helt nydelig vær og helt stille ikke noe vind. Ble slitne mine føttene nå.Ha en fin kveld

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Så bra at du kosa deg i dag, da..hehe..kjenner til den der følelsen, når man heeelst vil være alene – og så kommer det folk å bryter inn i freden. Men som du sier, det er jo koselig det også, da =D Takker for det – og en fortsatt god kveld til deg =)

    7. annebe: Ja det er både stille og vakkert der =) Får krysse fingrene for at dere får godvær, da – så kanskje du får et lite bål i helga <3

    8. mimremor: Heisann..så trivelig at du syns det =) Ja jeg elsker jo å være ute i fri luft, så det har jo vært en rein velsignelse med det været vi har hatt de siste ukene =)

    9. julietalivstil: Takk for det =) Så koselig at dere har vært på tur i dag, dere også..og med bratte bakker, er det lov å bli sliten i føttene =) En riktig fin kveld til deg også =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg