TUR MELLOM TOPPENE

Heisann folkens..da kommer et lite innlegg fra meg i dag også. Hadde ikke så store planer da jeg sto opp, annet enn å nyte dagen..men det var et så deilig vær her, at jeg bestemte meg for å ta meg en luftetur opp i marka.
Så etter frokost, heiv jeg på meg turklærne, røska med meg en banan og traska meg oppover, uten mål og mening 🙂
Området rundt her er flott..men bratt..og det går oppover hele tiden..

 

Jeg surra i min egen verden ei stund, og før jeg visste ordet av det, var jeg nesten over tregrensa.

 

Flott utsikt 🙂

 

Tja..når jeg først var kommet så langt, var det ikke annet å gjøre enn å traske videre..for nå fikk jeg lyst til å gå opp på sletta som ligger mellom Årbostadtinden og Rundtinden.

Så jeg fortsatte med godt mot, og tenk..der titta sola over åskammen for å riktig gjøre turen perfekt 🙂

 

Enda flottere utsikt nå..og se..en sjark laaaaangt der nede =D

 

Trødde meg videre opp..eller egentlig halvt klatra på enkelte steder, for det er sykt bratt oppover..og plutselig var jeg nesten oppe på sletta.

Det første som møter en når man kommer opp mot flata, som er ca.600 moh, er ei lita, enkel hytte..

 

Og når man fortsetter videre innover sletta og myrer, får man Rundtinden (899 moh) til høyre

 

..og Årbostadtinden (1179 moh) til venstre.

 

Et fantastisk terreng å gå i <3

 

Når man har krysset hele den store sletta (ok..det går jo litt oppover der også, da..) får man utsikt ned mot et nydelig område som heter Vasskardet..og videre bort mot Staumbotn, en fjord som nesten deler Andørja i to..

 

Hadde en fantastisk dag, og kosa meg masse-masse oppi fjellheimen. Men etter hvert merka jeg at den ene bananen jeg hadde tatt med, ikke var nok for en enda lengre tur, så da tusla jeg meg ned igjen..glad og lykkelig etter i alt 5 timer i flott natur <3

 

#blogg #turblogg #tur #utpåtur #fottur #fjelltur #friluftsliv #fjell #natur

14 kommentarer
    1. Utrolig vakkert, 1 banan er for lite. Har kjøpt meg en liten taske. Plass til matpakke og 2 vannflasker…den duger, du må spise vet du..Men var vakkert og veeeeldig høyt.

    2. Ja du har jo den nydelige naturen rett utenfor vinduet..da må den benyttes..Flotte bilder! og dette trengte du i dag!! herlig!

    3. dette var en flott tur,ja en banan hjelper litt men var nok i minste laget for en slik tur,du får ha på en rumpetaske og sørge for en flaske vann og litt mer å bite i en banan neste gang du tar en bitteliten tur hi hi

    4. solliv: Ja det er fantastisk flott oppover der 🙂 ..kremt..jeg har jo liten sekk jeg vanligvis bruker..men hadde jo ikke tenkt meg på en så lang tur da jeg gikk, hehe 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er nettopp det..MÅ jo bare ut og kose meg, da 🙂 Takker for det 🙂 Og ja, det gjorde veldig godt 🙂

    6. fruensvilje: Ja hadde jeg hatt planer om en langtur, hadde jeg tatt med den lille sekken min med mer mat..men-men..får vel bare begynne å ta med uansett, ja..hehe :)) Vann er det heldigvis i massevis oppover der, for det er flere elver som går på kryss og tvers der 🙂

    7. HeidiElise: Ja det er helt herlig 🙂 ..joda, kjente at det godt kunne gjort seg med litt mer mat, ja..men-men..får bare bli flinkere til å ta med meg, selv om jeg ikke planlegger lange turer 😉

    8. Meget vakkert 🙂 Gleder meg til å besøke bl.a. Harstad i November. Men blir visst litt anderledes vær da :-p

    9. Anonym: Javisst er det vakkert 🙂 Og er du riktig heldig, kan det jo slå til og bli kanonbra vær i november..selv om det nok er en smuuule kaldere, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg