HVIL I FRED

..ja da er det over, og mammaen min har fått fred. 
De ringte fra sykehjemmet tidlig i formiddag, og fortalte at hun hadde sovnet stille og rolig inn.
Det kom ikke som noe sjokk på oss i familien, da vi har gått å ventet på telefon om dette siden de koblet henne fra den intravenøse næringa for over ei halv uke siden..
De som har fulgt meg ei stund, husker kanskje at hun havnet på sykehus etter et fall på sykehjemmet for nesten nøyaktig én måned side, med det resultat at hun knakk hofta. Hun kom seg aldri etter fallet og operasjonen, og i dag fikk hun endelig fred..

Dette bildet er fra i sommer, og er det siste som er tatt av henne og meg sammen <3

 

#farvel #mamma #hvilifred #død #dødsfall 

21 kommentarer
    1. Uff…så sørgelig! Men som du sier…nå får hun fred…Det er ikke bare bare å bli gammel og skrall..skal ingenting til før det går galt..Føler med dere alle i sorgen! :`-( Klem fra meg Flott bilde av dere to da… 🙂

    2. annebe: Joda, visst er det trist..men som sagt, er bare glad for at hun har fått fred nå. Og ja, jeg er veldig glad for å ha det bildet nå. Takker så mye <3

    3. Det var veldig trist å høre. Det er vondt å miste de nærmeste, selv om man har ventet det. Og selv om de er syke. Men når det går lenge og ting bare blir vondt I LIVET, så er det som du sier bra det ikke drøyer. Uansett, føler med deg, og sender en god klem <3

    4. frodith: Javisst er det vondt..men er som sagt bare glad for at hun slipper å bare bli liggende der og ha det vondt. Takker så veldig mye for omtanken <3

    5. Stor klem fra meg og kondolerer.
      Det skjedde for min far før jul, brakk lårhalsen, kom på sykehjem og sluttet å spise og døde slik som din mor, sovnet stille inn. Trist tid, jeg savner min pappa hver dag, men jeg tror ikke han orket å leve mer….

    6. solliv: Takk så mye for det <3 Ja det er trist..og jeg tror nok det var litt sånn for moren min også..i kombinasjon med at demensen ble forverret og hun klarte ikke gjøre seg forstått språklig..

    7. Så leit å høre! Det er vodt å miste dem man er glad i uansett hvor forberedt man er! Føler med deg i sorgen. <3
      Når jeg mistet faren min fikk jeg et kort hvor det sto noe ord jeg aldri har glemt:
      DER DET ER SORG, HAR DET VÆRT GLEDE!
      Stor trøsteklemmmm til deg <3

    8. Tungt når tiden kommer, men som du skriver …noen ganger er det godt de kan få sovne og slippe et liv som ikke lenger er noe liv. Føler med dere!
      Et flott minne har du i bildet av dere to! ♡♡

    9. Ei_heks: Joda, det er helt sant det..man blir liksom aldri heeelt forberedt, uansett.. Takker for det <3 ..ja det var jammen sanne og fine ord.. Takk-takk <3

    10. HeidiElise: Javisst er det tungt..men ja – man må bare holde fokus på hva som er viktigst.. Takk for det <3 Og ja - jeg er veldig glad for at jeg fikk tatt det bildet =)

    11. Kondolere så masse. Det er trist å miste noen som står seg nær. Man må tenke på at de som drar fra oss har det godt nå. Det er vi som sitter igjen som bærer sorg og savn. Det er ingen aldersgrense på hvor lenge vi får være her på jorde, men det er mer forståelig når eldre mennesker dør. Det er mer uforståelig når det er barn/ unge som dør, og når de som er midt i livet og skulle hatt mer tid. Uansett alder så er det trist når noen forlater oss. Håper det går fint med deg oppi dette <3 Moren din lever i dine minner og i ditt hjerte <3

    12. due: Takk så mye for det <3 Javisst er det trist - men det går helt bra med meg, og jeg er bare glad for at hun har fått fred nå <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg