NATT-I-NATUREN

Hei og hoppsann, alle sammen 🙂
Her kommer et lite innlegg fra helgas “nattinaturen” tur, sammen med slekt og venner. (ok – litt langt, for det er en god del bilder)

Da jeg var ferdig pakka og hadde fått tingene i bilen, var det bare å hive på seg turklærne og gi seg i vei..

..jepp..klar som et egg, hehe =P

Jeg og broren min var de første som kom opp til plassen vi skulle være. Sønnen hans skulle egentlig være med – men han skippa det, fordi han hadde andre ting å styre med.
Vi tusla oss rundt vannet, dit vi skulle være. Valgte jo et sted det er lett og komme til, siden de som skulle være med, ikke er vant til å springe i fjellet – og foretrekker komfort i form av både campingbord, stoler..og medbrakt ved 😉
Tar ca.5 min å gå fra parkeringsplassen, noe som er heeeelt innenfor ramma, hehe =P

Jeg og broren min inspiserte plassen med tanke på å få satt opp teltene.

Broder´n hadde lånt storteltet mitt, og fant seg en koselig plass ikke langt unna bålgrua og vannet..

Og jeg plasserte ny-gullet mitt litt lenger bort – heeeelt nede ved vannkanten.

Den neste som kom til leiren, var forloveden til tantepia mi (som da er dattera til broren min)

Hun heiv seg rundt og fikk opp deres telt, mens vi venta på at tida skulle gå.

Måtte jo hive meg rundt og koke litt kaffe til arbeidet, hehe =P

Deretter kom tantepia mi (ja hun dattera til broren min) 😉

Og så kom mora hennes og lillebroren. Joda – stemmer at eksen til broren min ble med på turen.
Hun er ei av mine beste venninner, og vi har kjent hverandre siden vi gikk i barneskolen – og hun og broren min, har verdens beste venneforhold =D

Da siste teltet var kommet opp, konsentrerte vi oss om å få i stand resten av leirplassen.

..og spente opp en presenning, så vi hadde ly for vinden. Det kunne trenges – for søkke ta, det ble ganske vindfullt i støytene.
Men heldigvis – det var så og si null regn – kun noen dråper av og til =D

Jepp…så er det middagstid =D

Hver og en hadde jo med seg forskjellig mat til seg selv, og tantepia mi var den som laga maten til seg selv, forloveden, mora og broren..og brukte primus..mens jeg brukte bålet, og jeg endte opp med å lage en gryterett som broren min delte sammen med meg.
Og kveldens rett fra meg, ble kyllingkjøtt m/tacokrydder, stekt paprika, løk og hvitløk..blanda i tomatbønner og kokosmelk..hehe =D

Etter spising og skravling – og småsurring rundt om kring i vakker natur..(faktisk med et lite solgløtt)

..var det plutselig kveld, og tid fo bare å sitte og sløve i mørket og kose oss.

Var faktisk noen som hadde laga seg en kvelds-camp på andre siden av vannet..men de dro  hjem etter hvert..

Etter mange timer med skravling og kos, var det bare å tusle seg inn i teltet og få litt søvn..sov som en stein, jeg..hehe =P

Og dagen i dag (søndag) var også kjempetrivelig..fikk kokt mårrakaffe og spist knekkebrødet mitt med det daglige egget.

Skravlinga og kosen fra i går kveld fortsatte – men etter at alle hadde stått opp og surra seg ferdig med frokostene sine – ble det til at vi måtte pakke sammen og sette kursen hjemover.
Jeg for min del måtte dra, fordi jeg hadde annet på tapetet – fikk bare kjørt hjemom, lempa av tingene mine, skifta klær – og så kjørte jeg til øya og søstera mi & co..hvor jeg da er i skrivende stund..og skal hjelpes til i mårra med å slepe en ødelagt bil fra øya til opphøggeriet i Harstad… 😉

Men helga og turen var super – og selv om jeg nå ser en smuuuule trøtt og tverr ut i trynet – var jeg superfornøyd da jeg dro hjem =D

#blogg #hverdagsblogg #turblogg #tur #utpåtur #telttur #familie #venner #kos #overnatting #nattinaturen