PÅ TRYNET I MYRA

..hehe..ja sånn går det, når man har huet i skyene og hjernen er opptatt med alt mulig anna enn å fortelle føttene hvor de egentlig er på tur hen =P


 

I dag er henger tåka tungt over åskammene, og det høljeregner..men i går hadde vi en nydelig dag, med både sol og god temperatur..så jeg tenkte for meg selv at en luftetur måtte jo være tingen. Kneet var litt grinete – men nå er jo ikke jeg så kjent for å bry meg om grinebitere – så tur ble det 🙂

Men selv om jeg ikke brydde meg om å høre på surket til kneet, prøvde jeg i alle fall å ta hensyn..så jeg tok utgangspunkt i Folkeparken, fordi der kan man traske i timevis, og velge selv om man vil ha bratt eller flatt terreng..og jeg valgte da flatt..og endte opp i nærheten av travbanen vår..og med all surringa mi, ble det en tur på godt over 7 km til sammen 🙂

Jeg hadde en fantastisk tur, som gikk over både mur..

 

..og bru 😉

 

Aner ikke hva det har vært her..det vises ikke noe særlig på bildet, men i en sti,  hele veien fra bunn til topp – er det haugevis med halv-råtne plankebiter som er delvis fastgrodd i bakken..

 

Valsa meg inn i tett skau også..

 

 

Og etter hvert kom jeg ut på noen myrområder.

 

Og det var jo her i distriktet at hodet hadde klart å spore helt av, og føttene var satt på autopilot..som da svikta totalt, og før jeg visste ordet av det, lå jeg å studerte multekart på nært hold, hehe. Tror jeg ble liggende i flere sekunder å bare gapskratte, før jeg kom meg opp igjen..og heldigvis – som vist på øverste bildet – var det bare eine skoen som ble skikkelig gjørmete..resten av meg var innsatt med vekselvis våt og tørr mose, som lett lot seg tørke bort 😉

Så etter å ha sjekka at kneet hadde overlevd, traska jeg lystig videre mens jeg raspa strå og strødde “frøene” etter meg.

Og studerte det som nok må være blant årets siste løvetann =D

 

Traff på litt gjerder her og der – og tenk – jeg klarte å dy meg fra å klatre over – gikk pent rundt og gjennom portene, hehe =P

Så yepp..dagen i går var super, den..og da gjør det liksom ikke så mye om dagen i dag er litt grå og regnfull..kan være veldig så vakkert det også <3

Hvordan er din dag i dag?

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #søndag #helg #tur #fottur #turområde #natur #naturbilder #friluftsliv #friskluft #fall #påtrynet #koselig #sommer  #folkeparken #harstad

12 kommentarer
    1. Så herlig…ja jeg også ler når jeg ligger der langflat..så lenge det går bra..med kroppen..hihihi..Ser og høres ut som en flott tur! og her begynte det også å regne nå..vært sol, skyet, vindt og nå regn..så vi har fått alt i dag! Håper det sprekker opp..så vi kan rydde og ordne siste rest på prosjektet! ha en god søndag!

    2. stavangerinmyheart: Takk-takk =) ..ja det gikk heldigvis bra..og da er det ikke stort annet å gjøre enn å se det morsomme i situasjonen 😉

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe..ja så lenge det går bra, er det liksom ikke stort annet å gjøre enn å se det komiske i situasjonen når man flater ut sånn..og turen var super, den =)) Får håpe været viser godvilje etter hvert da, så dere blir ferdige =D En riktig god søndag til deg også =)

    4. Så ut som en flott tur, bortsett fra fallet..hehe..godt det bare ble litt møkkete støvel.. Fint du kommer deg ut til tross for kneet, men lurt å ikke ta de bratteste bakkene…
      Ja nå trodde jeg det var slutt på løvetannsesongen.. men fin og gul er den <3<3

    5. Hihihi – så herlig! Godt det gikk bra, og da er det jammenimeg lov å gapskratte. Vi har hatt en litt lettere tur i dag enn igår, men likefullt en tur (selvfølgelig)! Klemmer <3

    6. annebe: Ja det var en deilig tur..og heldigvis slapp jeg å ta et elvebad før jeg kunne vise meg for folk igjen, hehe =P Ja ut må jeg – hvis ikke går jeg på veggene – så får jeg bare finne meg i at jeg har begrensninger.. Hehe..standhaftig kar den der løvetanna, i hvertfall =D

    7. Margrethe: Ja så lenge det går bra, er alt ok – og jeg kan jo ikke gjøre annet enn å le, når det oppstår en så inni hampen kronisk situasjon 😉 Ja tur er tur – godt å komme seg ut, selv om det ikke er de helt store prosjektene =) Klemz <3

    8. fruensvilje: Hehe..ja du kan så si..det var hell i uhell 🙂 Prøver jo å se hvor jeg plasserer beina – meeen..ikke like enkelt å huske på bestandig, hehe 😉 Men ja – turen var flott, den =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg