SMÅVATNAN

Da jeg våkna i dag, var det grått ute..faktisk veldig grått!!
Tåka hang lavt og tjukk over store dela av skog og fjell, og det var reint hustrig.. Men det varte ikke i all evighet. Litt utpå formiddagen hadde det letna såpass mye at jeg så blå himmel, og temperaturen hadde begynt å stige.
Følte veldig for å spise lunsj ute, så da tenkte jeg at det var vel jaggu bare å smi mens jernet – eeeh – dagen var varm – og heiv litt ting & tang oppi sekken, hoppa i turklærne, knytte på meg skoa og fyra opp kongen. Og avsted bar det. Ville jo prøve å finne meg et sted der det ikke var alt for mye folk – og fant ut at jeg skulle tusle meg til Småvatnan på Aunfjellet. Det er to knøttsmå vann som ligger et lite stykke før man kommer opp til de 4 Aunvatnan, og parkeringsplassene der alle “turistene” holder hus 😉

Det er ikke lange biten å gå fra veien – vél 1/2 km bare – men det er stilt og rolig der, og man hører ikke så mye til trafikken som kjører forbi.

Rett nedi dalsøkket må man krysse ei lita elv – men det går lekende lett 😉

Det største av de to Småvatnan – her bestemte jeg meg for å være i dag =)

Fant litt stein og fikk laga meg ei bålgrue..deretter var det å gå på ved-jakt =)

Ved fant jeg – og da tok det ikke lange stunda før det knitret og brant..de bålene man tenner med hjelp av kun én fyrstikk, er de beste..hehe 😉
Så var det bare å sløve og nyte dagen, mens mat og kaffe nesten passa seg sjøl 😉

Fantastisk vær i dag…ENDELIG!!! Gurimalla så deilig <3

Etter at lunsjen var fortært (kun stekt pølse i dag), var det tid for litt bålkaffe og medbrakte kanelgifler 

Vet ikke hvor lenge jeg satt der og bare nøt å være i livet <3 Men til slutt begynte jeg å tusle meg tilbake til kongen som venta.
Gikk en annen vei tilbake, så jeg kom på andre siden av vannet – yepp..der borte hadde jeg bålet..og som dere ser – ikke store vannet, akkurat.. =)

Deretter kursa jeg meg inn mot det minste av de to vannene..

Vakkert, ja?
Og selv om det er både knøttlite og nesten igjengrodd enkelte steder – spratt det som bare pokker utpå..så mulig jeg må ta med fiskestanga neste gang 😉


 

Så sånn har min dag vært..har du hatt en fin lørdag?

Har du ikke sett de forrige innleggene mine i dag, finner du de her:

FÅRIKÅL
BLIR JEG LYKKELIG NÅ..?

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #helg #lørdag #tur #utpåtur #fottur #skog #skogstur #fjell #fjelltur #vann #bål #kaffe #bålkaffe #lunsj #pølse #kanelgifler #sol #sommer #blåhimmel #nyter #nyterlivet

12 kommentarer
    1. Så herlig! ja DER koste du deg tenker jeg…Det hadde jeg gjort..Så idyllisk og vakkert!! BRA du har kosa deg! klem fra meg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja gjett om, hehe =) Var så deilig å komme seg ut på en skikkelig måte igjen – og det er veldig flott og idyllisk der, ja =) Takk-takk=)

    3. Margrethe: Det var helt fantastisk – både turen og været =) Så da er ferieturen over for denne gang, da..litt trist, regner jeg med..men sikkert litt godt å være hjemme også =) <3

    4. Så utrolig vakker natur… flotte bilder og det så skikkelig koselig ut å sitte der ved bålet og vannet :)) Pølser og kanelgifler er bra turmat da.. hehe.. <3

    5. annebe: Ja naturen er vakker her..det er sant 🙂 Takk for det 🙂 Ja det var deilig å bare sitte der å nyte 🙂 ..hehe..ja tur-maten er go, den – om ikke så sunn, da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg