BLESSED LITHA – SOMMERSOLVERV

Jeg har over flere år levd som paganist – men pr.dags dato må jeg si at jeg er ganske skuffet over hvordan en del av de “alternative” med-søstre..og brødre, mistolker en god del ting..noe som vel egentlig er ganske vanlig for alle type “religion”..hvis man kan kalle det for det.

I dag har jeg ingen bås jeg setter meg selv i – jeg tror på naturen, og har ei klokkeklar tro på at Universet tar vare på meg..og at det er ei mening med alt som skjer meg – selv om jeg ikke bestandig forstår hvorfor..i alle fall ikke til å begynne med.

Men..da jeg enda feiret de 8 høytidene som hører til en paganistisk trosretning, så feiret jeg da bl.a sommersolverv..eller Litha som det også kalles. I den forbindelse hadde jeg en fotoshoot  sammen med søstera mi på Litha for 2 år siden..hun tok bilder, og jeg jåla meg til, hehe =P

Litt ymse på kvaliteten, da de er tatt med en av de gamle mobiltelefonene mine..og litt redigert i form av skyggelegging og justering av lys/mørke..

Syns i alle fall det er litt morsomt å se disse bildene nå, et par år etter – og derfor vil jeg dele de med dere i dag.. 🙂

 

 

 

 

 

HA ET FANTASTISK SOMMERSOLVERV – for de som eventuelt feirer det..og Blessed Be <3

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #onsdag #sommersolverv #litha #pagan #paganist #feiring #hyllest #foto #fotoshoot 

17 kommentarer
    1. Paganist var et nytt ord for meg …..google 😂 Kanskje var det noe for meg haha jeg kan i allefall klare meg utendørs i mange mndr uten forsyninger av noe slag med de kunnskapene og erfaringene jeg har.

    2. Kjempe stilige bilda 🙂
      Æ e ikke så super relgiøs, men æ synnes paganisme e ei interesang tros retning, pga at naturen e så viktig i den relgionen, å e det nokka man bør behandle som helli og takke så e det naturen.

    3. blomsterevasheksehus: Helt enig – naturen er alfa og omega – bare synd så mange har “mistolka” hva paganisme egentlig dreier seg om.. =)

    4. fruensvilje: Tusen takk for det <3 Ok..ja jeg tror det er mange som aldri har vært borti det..hehe..kanskje det blir et innlegg om det også, etter hvert 😉 =)

    5. Det e vel sånn som skjer, når ny paganisme som bygge på gamel pagansk tro, har blitt undertrykt å demonisert i århundra av kirka. Alle som ikke vet at naturguden pan var framstilt som en faun, smenligner det jo med en gang med satanisme dær sattan blir framstilt som et en med gjetehode og menneske kropp, ikke ulikt en faun. Kansje også skapt av kirka for å undertrykke det paganske.
      Æ e så for kunskap før man dømme, å det gjell egentlig alle relgoner!
      Ha en strålende kveld 🙂

    6. blomsterevasheksehus: Ja ikkje sant? ..trur kirka har mange “svin på skogen” når det gjeld å prøve å undertrykke de “grusomme hedningan” 😉 Og heilt enig – kunnskap er SÅ viktig..i egentlig alle sammenhenga..
      Takk – en megaflotters kveld t dæ =)

    7. Nydelige bilder av deg, uansett hva som er årsaken til dem 😀 Moro å leke seg foran kameraet 🙂 Jeg er Frodithist jeg, det får holde 😀

    8. frodith: Tusen takk skal du ha =) Ja jeg liker å spjåke meg ut, av og til..hehe 😉 ..jah..det tror jeg rekker for deg, tji-hi 😉 =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg