TULL-TANN TIL TANNLEGEN

Hadde håpa i det lengste at jeg skulle slippe å dra til tannlege på en helligdag – i og med at det er en halv gang så dyrt da – men måtte til slutt gi meg for overmakta. Hadde merkelig nok ikke noe vondt da jeg var ute å båla tidligere i dag..hmm.. Men da jeg kom hjem og ble sittende å glo – da kom smertene. Og når hverken voltaren eller paracet hjalp, var det bare å ringe doktor dyregod og be om hjelp.

Snodig å sitte helt alene på venterommet..

Er ikke så veldig stor fan av tannleger, men tolererer dem..før syns jeg det så så skummelt ut med alt det rare utstyret de hadde liggende..men nå må jeg bare si at jeg syns ikke det var skummelt i det hele tatt. Tvert om, de virket veldig forlokkende – med tanke på at de snart skulle være med å hjelpe meg bli kvitt en forgrømmade plageånd 

Tannlegen var veldig flink, og ikke minst omtenksom..men da han spurte om jeg hadde lyst til at han skulle begynne å reparere på tanna, med tanke på rotfylling senere, måtte jeg bare se dumt på han. Og svaret mitt var enkelt, det..”nei vettu ka..røsk ut mainnskjiten”
Og så han gjorde – og der – endelig – var jeg kvitt plageånden min, som har stjålet to netter med søvn fra meg..(og 1700 kroner, viste det seg)..good riddance..blir ikke å savne deg, nei.

 

#blogg #hverdag #hverdagsliv #hverdagsblogg #tannlege #akutthjelp #trekking #tann hull #tannverk #smerter

3 kommentarer
    1. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    2. Uff..ja må man så må man..syns ikke det ble alt for dyrt..er jo alltid dyrt uansett..jeg HATER tannleger..så minst mulig der ja…du er som meg…bare å trekke om de blir uregjerlige..Jeg har så liten plass..brukte masse regulering..men står på kryss å tvers uansett..så her kan det bare trekkes noen tenner…tatt to allerede…plager meg ikke..så sånne er det bare.. BRA du fikk “shiten” ut! Ønsker deg en god natt i natt da!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Helt sant – av og til slippe man ikke unna. Og det er like godt å bli kvitt tullet 😉 Ei riktig god natt til deg også – etter hvert =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg