ØY-HOPPING

Etter at jeg hadde vært å feira mamsen, med kaffe og kake, satte jeg nesa over til Andørja, hjem-øya mi. Ibestad kommune består nemlig av to øyer – Rolla og Andørja, og jeg er da “Dørja-væring. Før måtte man ta ferge mellom de to øyene, men i 2000 fikk de (vi..) tunnel…yepp..en sånn under havet..over 100 meter under overflata, og nesten 3,5 km lang. Og veeeeldig mørk og dryppende..men pyttsan – så lenge jeg slipper den forgrømmade fergekøen, kan jeg tåle hva som helst..hehe 🙂

Søstera mi bor i huset etter mora vår, der jeg må lagre alt mitt jordiske gods nå, og det tar godt og vél en halvtime å kjøre fra Hamnvik og sykehjemmet, til Årbostad, der huset er. Jaja..da var saken biff – akkurat passe tid å bruke, før det var på tide med mere kaffe, hehe 😉


 

Mye vinter enda, på hjemplassen min også..


 

Hadde ei kjempe-trivelig stund sammen med ho lillesøss & familiy. Selv om vi bor så nært, kan det gå månedsvis mellom hver gang vi ser hverandre. Syns det er greit, jeg..vi har ikke et sånt anstrengt forhold, der det er panikk-tilstander og man tror noe er galt hvis man ikke snakkes daglig..eller ukentlig. Ingen av oss søsken har det behovet..heldigvis =P

Da jeg skulle hjem igjen, fant jeg ut at jeg skippa hele ferge-styret, og kjørte rundt i stedet. Da måtte jeg over Mjøsundbrua (som ble åpnet i 1994)

 


 

Og kjørte så runden rundt via Sjøvegan – hvor jeg ble akutt sulten og trengte mat 😉

..og gjennom Bjerkvik og hjem..en tur som tar godt og vél 3 timer..jupp..koza mæ med bilkjøring, æ 🙂

#blogg #hverdag #hverdagsliv #hverdagsblogg #familie #hjemsted #sammenkomst #besøk #koselig #flyttelass #ibestad #rolla #andørja #bru #mjøsundbrua #mat #gatekjøkkenmat #pølseogchips

4 kommentarer
    1. Du har fått gjort mye i dag du…øyhopping og kaffebesøk både her og der..Godt du har et sted å sette tingene dine..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jada..har vært en aktiv og god dag =) Og jeg er veldig glad for muligheten til å få lagre tingene mine der i huset, ja..ikke noen selvfølge, spør du meg.. =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg