HURRA FOR MAMSEN

I dag har mora mi bursdag..hun blir 82 år, og jeg skal bortover på sykehjemmet å besøke henne. Skulle ønske jeg kunne si at det blir bare herlighet og glede, men vi har aldri noen garanti for hvordan helsetilstanden hennes er når vi kommer. Hun har en diagnose som heter Kronisk Cerebral Ischemi, som kort forklart er dårlig blodsirkulasjon til hjernen, og vi vet jo hva som skjer når et organ får for lite blod og dermed oksygen..det dør..så hun mister gradvis seg selv. Hun husker oss unger – og barnebarn – enn så lenge..men har mistet begrepet om veldig, veldig mange andre ting som er naturlig å kunne. Derfor er hun på dement-avdelingen på sykehjemmet, fordi hun ikke er i stand til å huske å ta vare på seg selv =/

Meeeeen..ting blir ikke bedre av at man depper over dem, man må bare akseptere at det er som det er – og være glad for at hun er på en trygg plass, der hun får det hun trenger – og i dag har hun da bursdag..hurraaaa for henne =)

Så da var det bare å stille seg i ferge-kø.


 

Turen over fjorden tar ca.40 minutter.. så da ble det tid til litt vaffel-kos under veis 😉

..og så tar det ca.20 minutter å kjøre til Hamnvik, der sykehjemmet er.

Både guttungen med dame, og broren min med sønn og datter, kom over med samme ferge som meg – så det ble ei koselig kaffe-skravle-stund, med en liten kakebit attåt..selv og jeg skal innrømme at jeg har juksa, og vært på butikken og “bakt”, hehe 😉 

Pakker må til 🙂

 

 

…butikk-bakt fungere, det også 😉

 

Sko i gave..da må det prøves 🙂

 

Og så var det å “prøve-kjøre” de 😉

 

Meg og to av tanteungan mine <3

Og meg & broren min, sammen med mora vår 🙂


 

 

#blogg #hverdag #hverdagsblogg #hverdagsliv #sykdom #kronisk #cerebral #ischemi #kroniskcerebralischemi #bursdag #bursdagsfeiring #gave #pakke #familie #familiekos #kaffe #kake 

6 kommentarer
    1. Du har også hatt tunge stunder da forstår jeg. Man mister litt av sine kjære hele tiden, sakte men sikkert. Men så er det jo slik at man må la være å tenke på det heile tida.

    2. Gratulerer til henne!! og det er nok trist ja..og aldri vite hvordan hun har det..trist.. men man får gjøre det beste ut av det..

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker for det =) Ja det er trist – men likevel godt – fordi nå vet vi at hun har det bra, og blir tatt hånd om 🙂

    4. Margrethe: Takk for det =) Joda – trist er det – men jeg er bare glad for at hun har det bra, tross alt..der i sin egen verden =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg