ZIKK-ZAKK-DAGEN

Oh du godeste for en dag, hehe.. 

Starta veldig stille og rolig, med frisk luft til mårrakaffen. Har i flere år (siden jeg bodde aktivt i bilen) prøvd å innta frokosten utendørs – både sommer og vinter. Jeg har et trivelig, lite kaffebord og en stol stående i inngangspartiet mitt, klart til bruk hele tiden – og klokka dævelten (ok..litt før halv 7) satt jeg fullt på-hyrt med fleecebukse og ulltrøye, one-piece utenpå der..samt ullgenser og 3 par ull-lester, og kosa meg med kaffe & mat =)

Fantastisk å kunne nyte kaffen i frisk luft..

Så var det å få guttungen på beina og på jobb (joda..mammahjertet skjemmer han vel liiiitt bort akkurat nå, men..) og så starta den store zikk-zakk´inga. 
For guttungen har ødelagt deler av støtdemperen på bilen sin, og det er ikke forsvarlig å kjøre med den. Og han skal legge avgårde mange, mange mil på fredag, for å jobbe under Rock Mot Rus på Andenes – så jeg og faren hans fløy att og frem mellom alle bildelbutikker og verksteder vi kunne finne, for å få ta i den topp-delen han trengte..eller evt. en helt ny demper. Til syvende og sist – etter gudane veit hvor mange forsøk – fikk vi endelig noen som kunne skaffe oss delen til i mårra. Så da gjorde vi det enkelt – jeg betalte – så reparerer exen..hehe =)

Deretter kjente jeg på skrotten at jeg hadde behov for en seriøs kaffepause, før jeg måtte avgårde å jobbe litt. Det ble ikke tid til å gå noe ut i skog og mark, så jeg kjørte ca.20 minutter ut av byen, til et sted som heter Gressholmen – og parkerte kongen..krabba oppi kassen og tok meg en solid lunsjpause, før jeg dundra tilbake til byen og alle forpliktelsene. 

Aldeles deilig med sol i fleisen – yepp – det går gradvis mot vår her nord også =D


 

#blogg #hverdag #hverdagsliv #frokost #utefrokost #utpåtur #bil #biltur #kingcab #lunsj #kaffe #primus #Gressholmen #Harstad #Troms #nordnorge 

4 kommentarer
    1. Så koselig å innta måltider ute! Må si du er møe lik meg i hva du liker å gjøre… gleder meg til å dra avsted med turbilen vår snart – og være ute hele tida….<3

    2. Margrethe: …ja tanken har slått meg også..ganske så lik..og det er SÅ utrolig trivelig å “treffe” på andre som tenker litt som meg =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg