…40 MIL FOR EN IS..

YEEEEY!!! Jeg er friske-meldt (helt av meg selv, hehe) og har endelig kommet meg lengre ut av døra enn til inngangspartiet.

Våknet til et nydelig vær..flere plussgrader og blå himmel..oooh..absolutt ingen ting skulle få stoppe meg fra å nyte det til fulle. Til og med kongen virket happy som bare det – normalt er han en litt små-surkete, diesel-grumpy kar når det er store svingninger i temperaturen – men han startet på første forsøk, og avgårde bar det.

Ruta jeg nå skal beskrive, vil ikke si de fleste av dere så mye – da man må være kjent i området..men følg tankegangen. Og til opplysning – dette er bare SÅ typisk mine turer – derfor jeg foretrekker å kjøre alene..

Min første tanke var å kjøre over og så under Tjeldsundbrua, og kurse meg mot Tovik / Renså-området…jadda..kjørte glad og lykkelig, jeg..helt til jeg kom til rundkjøringa før brua.. Hmm..kongen var ikke helt enig med ho mor – så vi tok første arm ut i stedet for nr.2…og befant oss plutselig på vei mot Lødingen.
Stoppa i Kongsvik for litt stasjons-kaffe og skravling med kjentfolk – og så bar det videre. Gadd jo IKKE kjøre til Lødingen..der har jeg jo nettopp vært. Så hvor? AHA!! Vestbygd! DER er det ei stund sia jeg har vært.

Så da lot jeg kongen få fritt spillerom oppover bakkene – ganske flink over Kåringen til å ha såpass lite hester under panseret som han har..og nærmet oss avkjøringa og tok av ned mot Vestbygd.
Bom stopp!! Kjørte ut på en parkeringsplass der – og både jeg og kongen var skjønt enig om at “ne-hei”…videre den veien skulle vi ikke..så her er alt dere får se fra den kanten – i denne omgang…veien mot Vestbygd 😉

Javel..da var spørsmålet..hvor vil vi..egentlig? Jaaaah..vi kjører til Sortland, og så videre ned mot Vesterålen.

Tamm-di-damm-di-daaaa…tralla og sang, og skikkelig storkosa meg i godværet. Hadde et par stopp hist og her for å strekke litt på beina og snøse frisk luft..og så var det på´n igjen. Så kom vi da til rundkjøringa der vi skulle ta av for å komme mot målet.. HAAAAAH!!! Regner med at ingen blir forferdet når jeg nå sier at det ble feil arm denne gangen også..og vips var vi på tur ned Lofoten.

Utrulig flott  utsikt – ikke noen å si på det – og Lofoten ER sinnsyk vakker – både sommer og vinter.

Akkurat her er det vel øst møter vest..eller noe sånt..for det heter Austerstruamen nærmest – og så rett ved siden er Vesterstraumen..og begge går side om side, under ei lang bru som er “avdelt” av noen få meter land mellom dem..

Nydelige fjell..selv om jeg ikke aner i farta hvilke det er..

Selv kongen storkoser seg i sola <3

Vi putra litt rundt..tok noen avstikkere her og det..stoppa og kokte litt kaffe og farta videre..og endte til slutt opp i Svolvær…kjøpte en is..og returnerte så hjem igjen.
Og jeg må bare si det var en søkkende god is – vél verdt å kjøre – med alle avstikkerne – tilsammen nesten 40 mil for.. 😉

Svolvær i det fjerne..


#hverdag #hverdagsliv #tur #bil #kingcab #biltur #kjøreglede #natur #naturfoto #friluftsliv #fjell #fjord #vinter #sne #godvær #lofoten #nordland #nordnorge #turisme

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg