SUPPEGJØK – eller..?

Ja man kan saktens lure, da jeg har brukt mesteparten av dagen til å lage litervis med kjøttsuppe til et vennepar av meg.
Jeg har vel et av de minste kjøkken EVER! med tanke på arbeidsplass, men fikk lempa kjøttet på kok klokka 8 i mårrest, og så har jeg skrellet, skjært, hakket, kappet og kokt til den store gullmedalje – og endte opp med ca. 30 liter til slutt.

Som dere ser – ikke den største arbeidsplassen i verden…men alt går bare man er innstilt på det.

Yepp…ble noen liter suppe, ja…

Nå er siste suppekjele straks ferdig kokt, og da er det bare å ha tålmodighet til alt blir avkjølt og få det over i beholdere. Så får de stå å godgjøre seg i kjøla i natt, til jeg får kjørt og avlevert dem i mårra formiddag.

Ellers venter jeg på at det skal bli tid for å hente sønnen min, som kommer med båten hjem fra Tromsø i kveld. Han har vært på “lærlinge-kurs”, så nå håper jeg han har fått litt nyttig informasjon som han kan ta i bruk fremover.
Jeg har “bestilt”  litt snop han skulle kjøpe med til meg….fra en fantastisk godtebutikk de har der oppe. De selger haugevis med utrolig god sjokolade de lager selv – bl.a en som er med brunost & rømme..OOOOH…æ elske de der!! Så nå er det best for guttungen at han ikke har spist opp sjokoladen til mora si før han kommer hjem – for da blir det null & niks av de vaflene jeg har lovet han til kveldsmat, hehe =D

Alt klart til å hive vaffel-pressa i gang når mamma-hjertet kommer hjem.


#suppe #mat #middag #hjemmelaget #kjøkken #kjøkkenutstyr #husmor #kokekunster #kjøtt #poteter #gulrot #kålrabi #grønnsaker #fritidssyssel #vafler #vaffelrøre

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg