1.NOVEMBER – ny start?

Yeppz, da er det bikka november og en ny epoke står for døra. Og med det begynner Joda, jeg veit at “normalen” er 1.januar med sine nyttårsforsetter.. men seriøst folkens, hvor stor er egentlig den prosenten av antall mennesker som faktisk klarer å holde forsettene sine? Hvor mange klarer egentlig å holde det de lover seg sjøl eller andre akkurat denna dagen? Har selvfølgelig ikke noen tall som kan backe meg opp, men tenker at den prosenten er veldig lav. Så nyttårsforsetter har jeg ikke særlig sansen for.

Da er jeg mye mer fan av å starte “et nytt liv” når man er klar for det, uansett dag eller måned. Ett år er jo 12 måneder, og da er det vel uansett om man regner fra januar til desember eller fra november til oktober. Et år er et år tenker jeg, som når man har bursdag..og har ikke noe med tidsregninga å gjøre – den er for meg bare der for at vi skal vite hvilket årstall vi befinner oss i.

Hvorfor vente til 1.januar med å slutte å røyke dersom du allerede i juli kjenner at det er det du ønsker? Eller hvorfor vente til mandag med å starte den slankekuren, om du allere på torsdag kjenner at du er klar for å prøve å gå ned i vekt? Nå snakker jeg ikke om de få stykkene som har klart å gjøre ei VARIG endring ved første forsøk, men mer om de av oss som gang på gang har driti på draget og satt ønsker og behov på vent til over helga..til i neste måned…eller neste år. Gang, på gang, på gang….

De av dere som har fulgt meg ei stund, veit at jeg har allerede gjort enorme endringer i livet mitt. Ikke bare fordi jeg ble tvunget til det, men også fordi jeg ønska det. Og selv om det langt ifra har vært bare solskinn og glede, og jeg helt klart ikke er ferdig med alle kampene enda, har det vært ei endring som har vært positiv for meg. Men det er ikke nok!! Jeg har lenge kjent på at det er noe som mangler, men har rett og slett ikke turt å erkjenne for meg sjøl hva det er. Men jeg veit så innmari godt at det jeg trenger i livet mitt nå er å finne tilbake til den Helene som kanskje noen av dere husker..? Hun som dreiv med yoga og meditasjon på daglig basis, og tenkte over hva hun stappa i truten.

Når det gjelder yoga og meditasjon skylder jeg på dårlig plass, feil årstid og dårlig tid. Har du hørt på sånn bullshit? Æ som har all verdens med tid 😳 og har tenkt at bare det blir sånn og sånn, ja DA!! skal jeg starte på nytt. Og når det kommer til kostholdet er det den evige, dårlige økonomien som hele tida stopper meg. For å spise sunt er dyrt..og når man på toppen av alt ikke tåler særlige mengder av grønnsaker, og risikerer å bli sjuk av det meste man spiser, ja da er det så jækla enkelt å bare hive innpå det første og beste, usunt eller ikke, bare det er billig.

Men i går da jeg var på kosetur til Flisa sammen med søstersen, fant jeg denne lille boka her.

Og da bare visste jeg at nå..NÅ er tida inne.. nå begynner mitt nye år. Så i dag, 1.november representerer en ny start for meg..og denna boka har ikke dato, kun tall fra 1 – 366, så jeg kan notere stikkord og oppmuntre meg sjøl gjennom det første året.

Har du ting du gjerne vil ta tak i, men som du bestandig finner ei unnskyldning for å slippe å starte på akkurat nå?

Og folkens, jeg vurderer å poste et lite innlegg hver kveld med bilde av det jeg noterer i dagboka den aktuelle dagen..for at dere også kan se hva hver dag har gitt meg på godt og vondt..i stikkordsform. Hva tenker dere om det? Blir det for mye av det gode?🤔

Jada, jeg veit det er min blogg og jeg gjør som jeg vil.. men vil jo gjerne lage innlegg som dere setter pris på ❤️

Ligger forresten en ny TikTok ute nå..den ser du HER

4 kommentarer
    1. Veldig bra. Jeg startet på nytt med min livsstil i desember i fjor. Desember??? sa alle og lo- Men jeg har klart det jeg satt meg som mål. En måned igjen av det året mitt. Fin bok da! :)Så vent ikke med det du kan starte med i dag. Hurra for en god start og lykke til med ditt 🙂

    2. Det syns jeg høres ut som en god ide – det er smart å dele med andre! Jeg starter til alle årets tider med ting – og har jeg bestemt meg for noe, ja så blir det sånn bare! Jeg er ingen utsetter…..! Lykke til, vennen – jeg heier på deg som alltid – klem <3

    3. Det blir aldri for mye av det gode 😉 Og apropos å begynne med bedre vaner… Det handler mest om å begynne å oppføre seg som om man mener det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg