UPLANLAGT TUR & JERN-GAMMEN

Vel folkens, som jeg lovde tidligere i dag så kommer det nå et lite innlegg med litt fra en temmelig u-planlagt tur i går.

Jeg hadde ikke kjørt så veldig lenge – kanskje en times tid – fra der jeg sto parkert forrige natt, der med den kule rasteplassen som hadde mini-gapahuker for de som fikk med seg det innlegget. Jeg stoppa egentlig for at jeg skulle ta bilde av noe som så ut som en liten ruin fra veien, men som viste seg å være noe som var bygd opp av små steiner og heller.

I alle fall, da jeg hadde knipsa ferdig fant jeg ut at jeg skulle traske meg en liten tur opp på den “haugen” som lå rett bak der jeg sto.

Jeg hadde jo ikke tenkt meg noe lenger, derfor tok jeg kun en genser med meg, for det var litt sur vind. Men..da jeg kom opp på toppen, var dagen så utrulig vakker og det fjellet som lå bak haugen virka så innbydende. Så vips..der var Yours Truly på full fres opp i fjellheimen. “Haugen” jeg hadde gått til er nede til venstre.

Det var ikke mye til sti å følge..litt hist og her..men en nydelig utsikt..bare se..

..så jeg traska ivrig ivei den mest logiske veien, og kom til slutt opp til et lite vann. Selv om det ser ut som et stort og et lite vann, er det vannet jeg snakker om nærmest – det andre du ser er faktisk havet.

Og like ved detta vannet fant jeg en “jern-gamme”. Okeeey, den var ikke laga av BARE metall, men nok til at jeg kommer til å kalle den jern-gamme resten av livet, hehe.

Jeg filma innvendig, men glemte å ta bilder der. Den så i alle fall godt brukt ut.

Etter gamme-inspeksjonen bar det ivei videre til toppen – av det som tydeligvis heter Lille Børa og rager hele 303 moh.

Blingsa dessverre litt med å ta bilder på toppen (kun filming), så jeg har screenshot’a noen bilder til dere fra filminga i stedet.

Det var en fantastisk tur, ingen tvil om det. Men gjett om det var ei som var sulten og tørst da ho kom tilbake til hybelen på hjul, altså.

Juppziyeppz & that’s it. Ha en riktig flottersfin ettermiddag og kveld videre alle sammen ❤️

Det forrige innlegget mitt “SKULLE DU SETT PÅ MAKAN, DA” finner du HER

3 kommentarer
    1. For en fantastisk tur, og så den naturen da… Blir helt mo i knea her jeg sitter å tar inn inntrykkene fra de fine bildene 🥰. Håper du får en like fin dag i dag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg