The PHANTOM of the OPERA

Veit ikke om noen av dere husker at jeg fortalte i det innlegget HER at jeg datt i staver over en av minne-boksene mine da jeg prøvde å rydde litt i rotet mitt her i heimen..?

Vel – i dag stupte jeg (ikke bokstavelig, da) oppi den boksen, og fant frem billetten min fra jeg var å så musikalenThe Phantom of the Opera på ‘Her Majesty’s Theatre’ i London i januar 2020.

Bildet er lånt fra nettet.

Jeg har jo hatt lyst til å se den musikalen live i mang, mange år – og da han jeg var sammen med der borte foreslo at vi skulle se den, var det ikke nei i min munn. Så kar´n dura avsted – med meg på slep – og fikk kjøpt billetter..

For det våkne øyet, så er det ikke mitt navn på billetten, da det var han som kjøpte min også..

Hehe.. saken er bare det at JEG visste hva vi gikk til – det gjorde ikke han. Så jeg kan trygt si at det ble en snodig opplevelse, og det er rett og slett en underdrivelse om jeg sier at han var skuffa. Vel, egentlig var jeg litt skuffa sjøl også, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor..
Så vi møttes på halvveien, og forlot området mellom første og andre akt – og dro ut på byen og tylla i oss alkohol i stedet 😜

Men det er jo litt kult å vite at jeg har vært å sett halve, da.. Og ekstra kult syns jeg det var at oppsettinga var på samme teater som originaloppsetningen hadde premiere (9. oktober 1986 sier Google,hehe

Kjapt info henta fra Wikipedia, for de som ikke veit NOE om the Phantom:

“Musikalen utspiller seg i operahuset i Paris i siste halvdel av 1800-tallet. Det vansirede Operafantomet, som bor under operahuset ved siden av en underjordisk sjø, forelsker seg i sopranen Christine Daaé, og er villig til å gjøre alt for henne — til og med å dø. Han får konkurranse av den unge og stilige greven Raoul, som kjenner Christine fra barndommen. Handlingen utvikler seg til et trekantdrama mellom disse tre. Christine dras mellom en sensuell forelskelse og sin absolutte kjærlighet.”

Og her er link til en av melodiene som jeg er brennsikker på at de fleste kjenner igjen.. eller?
Akkurat detta er da en video henta fra filmen fra 2004..

 

7 kommentarer
    1. Forlot faktisk 😳 dessverre må jeg at jeg er uenig med deg, jeg synes det er ukult å ha sett halve, enda flere minuspoeng for å si det høyt, du vet dette med å banne i kjerka, hehe.. MEN gi meg én natt med Gerard Butler så omvender jeg han!! Haha..

    2. Haha, ikke en himmelsk opplevelse, da, nei. Kanskje hadde dere holdt ut hele forestillingen med litt booze på innerlomma 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg