SPORTS-MUSA

Ingen tvil om at det er muse-år i år..i alle fall her..for her kryper og kravler de frem, over alt. Spesielt hos de som bor rett ved åkrene. En av naboene rundt her, har allerede klart å ta kværken på rundt 100 stykker.. Æ meine..e det muuulig? Kar’n kan jo ikke gjøre stort anna enn å gå på musejakt..

Søstersen bor jo også nesten midt i en kornåker – og gjett om vi har mus her også. Ikke hundrevis, da..men i løpet av de siste par dagene har vi knerta 3..og i går møtte jeg da altså sports-musa..

Det var ei som hadde sneket seg inn og opp i 2.etg..og inn på rommet mitt. Alt jeg eier og har av jordiske ting & tang står stabla innpå der..

(ok, liiiitt meir enn det der..)

..og når vi sto stille på utsida av døra og lytta, hørtes det ut som det var en fest på gang inni alt kaoset av papp & plastposer. Meeeeeen..selvfølgelig klarte vi ikke å finne tykjepelken når vi gikk inn og leita..og siden det tross alt er snakk om skadedyr, som bare ødelegger og gjør ugang, ja da klaska jeg opp ei felle, og krøyp til sengs.

Og da, skjønner du..når det ble stilt i huset igjen..ble det liv i leiren..oppi sportsbagen min..

Hadde en pakke riskaker der, for rask tilgang på karbohydrater etter trening – og den hadde musa også sansen for. Så jeg sneik meg innpå bagen, fikk dratt igjen glidelåsen og bærte heile greia med meg ned og ut på trappa,og åpna bagen.. Null respons innenfra, så jeg begynte å lure på om jeg hadde skremt livet av stakkar’n.. Dermed begynte jeg å ta ut en og en ting..og da jeg løfta opp posen med riskaken, fulgte musa med på lasset. Den hang fast med de små klørne sine, og da den kom opp i høyden – tok den et gedigent sprang rett ut i lufta, vrei seg rund i fritt fall, landa med stil og eleganse med alle beina på bakken – før den rasa som et olja lyn inn i den svarte natta.

Gjett om æ flirte godt 😂 Yeppz, garantert ei sports-mus det der 😉

11 kommentarer
    1. Du gode min som de musene kan hoppe!!! Man tror nesten ikke det man ser. Men så flott du fikk den ut. Ja, de som bor ved åkrene og de som bor nær skogen har fanget mus i år. Utrolig dumt når det blir så mange. De er greie ute, men jeg vil ikke ha de inn nei! Ha en finfin dag 🙂

      1. Ja det er jammen sant…nesten flyvemus, hehe 😂 Fine dyr, egentlig..men ikke så trivelig når det blir så enormt mange – og de invaderer hus & hjem.. En riktig fin dag til deg også 😊

    2. Hehe…godt den fikk komme ut i det fri igjen da. Den fikk vel riskaka til odel og eie, eller til et godt måltid er vel riktigere å si 🙂
      Glad vi ikke har sett så mye mus nå. Vi hadde noen inne i Huset for noen år siden, men de hadde nok kommet inn gjennom en åpen dør. Litt ekkelt når en av dem plutselig satt ved siden av meg i sofaen, men den var veldig søt da 😉

    3. he he ,den der har vi også opplevd for mange år siden ,men vår mus var i kassen med julepynt :=) museår her også ,jeg ser dem på lyse dagen ute ,har dermed sett flee der om natten og på den måten tatt 5 stk på 5 dager ute :=)

    4. Vi har mus her også. Ødelagt ikke mindre enn to bukser. 😳. Det er kun i mine skuffer de er. Så nå er det satt opp felle i klesskapet. Vi har de også på kjøkkenet. De liker tydeligvis skuffen hvor vi har medisiner, så der har vi fått et par stykker. Vi vurderer katt, men vet ikke om det går med lille terror (🐶) . Gruer meg litt til gubben skal bort i noen uker, jeg er aldri så lite pysete når det gjelder disse 🐀. Mest på å tømme fellene 🤣

      1. Sku nu ikkje flire…medisinerte mus på buksejakt 😉😂 Men nei huff, det er ikke noe særlig når det blir sånn. Katt hadde kanskje vært tingen,men selvfølgelig ikke dersom det blir klinsj med “terrorsjefen” 🤔 Skulle jo bodd liiiitt nærmere, så skulle jeg tømt de fellene for deg, for det gjør meg ingen ting…jeg som står for den jobben her, da søstersen finner det ganske ekkelt.. 😉😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg