RASTEPLASSEN ved VALVATNET

Nå har jeg ikke mindre enn to ganger tidligere i dag nevnt noe om en flott rasteplass jeg oppdaga da jeg var nede i Fauskedistriktet, så nå får jeg vel gjøre alvor av å få posta de bildene jeg tok.

Jeg var som nevnt HER å snoka litt langs Fv826, Røsvikveien like nord for Fauske, og forvilla meg inn på på en liten avstikker langs Vassryggveien. Langs den veien kommer du til et flott vatn, Valvatnet, og ved det vatnet – som ligger i Fauskeeidet naturreservat ligger da en utrulig flott rasteplass som har alt mulig å by på.

Benk med bord så man kan spise nistepakken sin, toalett for sånne nødvendig ærend, ei lita strand så man kan bade og ei kai hvor man kan sitte og dingle med beina og prøve fiskelykken. Hvis man da ikke padler eller ror seg utpå en tur, for det er til og med kano- og båtutleie.

Dessverre har de også restriksjoner på overnatting, for all camping er forbudt.

Noe jeg selvfølgelig forstår, men likevel er det litt trist fordi jeg skulle gjerne stått der i natt. Det var rett og slett ei lita perle av en rasteplass. Men siden jeg ikke kunne det, kjørte jeg bare videre når jeg var ferdig med å surre rundt og titte.

Og nå? Vel..nå har jeg faktisk passert Innhavet, så med mindre det skjer noe veldig merksnodig ligger det an til at jeg kommer meg over dammen og til Hinnøya i mårra en gang. Nærmer seg slutten på turen med stormskritt, nå..

Ha en riktig flottersfin lørdagskveld videre da, alle sammen ❤️ og sov godt når den tid kommer.

6 kommentarer
    1. Måtte du hjem nå? Veldig fin rasteplass, kan man ikke bare smug-stå der over natta? Hvis man ikke ødelegger, søpler, gjør noe som helst…? 😀

      1. Ja dessverre. Har ting som skal gjøres i ukene fremover, og må prioritere å bruke resten av trygda på å få det gjort 🤗
        Hehe, tror nok at det kunne gått bra siden det er utenfor sesongen enda.. men det er kjempekjipt OM man blir oppdaga og jaga vekk 🙈

    2. Her var det fint altså – synd det ikke var lov til å campe! Forbi Innhavet allerede….. det går unna – ser mye av veien oppover der for meg! På Innhavet lå vi over hos noen kjente av Ivar ei natt – i bilen ute på gårdsplassen. I ettertid har det visst blitt en magisk bobilparkering der….!?! Kos deg siste bit av veien! Klem <3

      1. Ja det var nydelig vakkert der 🤩
        Går radig unna ja.. blir litt sånn at jo nærmere jeg kommer, jo kjappere går det..vil liksom bare bli ferdig med det uunngåelige 🙈
        Såpass ja..hmm..nå har jeg null peiling på bobilparkeringer nedover der, men den er sikkert blitt flott 🤔🤗
        Takk det skal jeg 🥰 Klemz

    3. Herlighet dette skulle jeg visst, vi bor rett oppfor vallvannet! Det er støtt og stadig noen som står der nede og vi som naboer sier ikke ifra til noen heller. Det hender at skoler overnatter der før sommerferien og innimellom iløpet av sommerferien er det bestandig noen som ligger i telt:) jeg tror det er mere langtidscamping som er forbudt 🙂

      1. Såpass ja…ja det skulle jeg jo visst. Jeg er nemlig veldig streng med meg sjøl når det kommer til å overholde de reglene som gjelder på de forskjellige plassene jeg kommer til 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg