På’n IGJEN..!!!

Mårnings folkens..da er det torsdag igjen, og 3 uker siden jeg flytta inn i camper’n. Det har vært 3 fantastisk flotte uker, for jeg har hatt friheta til å komme meg vekk fra nord ei stund, noe som var ekstremt nødvendig for meg. Men det har også vært 3 uker med (nesten) konstant bekymring fordi jeg har hatt problemer med lekkasje i mitt lille hjem. Og hva kan jeg si? Jeg begynner å bli en smule sliten og temmelig oppgitt, for nå er det pinadø på’n igjen!

De av dere som følger meg har nok fått med dere den lekkasjen jeg fikk ei lita uke etter at jeg starta livet som vagabond. Jeg var jo oppe på taket og sjekka, og fant ingen anna løsning enn at det kom fra ventilen – og gaffateipa den så tett som over hodet mulig. Det har jo vært en del fukt langs plateskjøtene så snart det har vært rått og kaldt i camper’n, men det regna jeg med kom av at fukt og damp fra f.eks det å lage mat åpna porene i platene og slapp ut vann som ikke hadde fordunsta/tørka opp.

Men de siste par, tre dagene har det blitt bare værre og værre..og her er hva som møtte meg i mårres, etter enda ei natt med konstant regn

Veit ikke om det er ny lekkasje, eller om det er “gammelt” vann fra den første storflommen som enda ligger og flyter der oppe, og som har metta platene med så mye fukt at det nå bare pipler igjennom konstant. Og som dere ser, har en av plateendene begynt å ese ut..

I tillegg oppdaga jeg at det har kommet vann inn i ene hjørnet over døra, og det har det ikke vært før.

Nå er jeg vant til at det er temmelig rått inne når jeg våkner om mårran, med dugg på vinduene og klamme klær. Men i dag da jeg våkna, var dyna våt i fotenden…for tenk..nå er det jaggu kommet vann i sovealkoven også…og det har trekt seg ned langs skøyten bak tapetet og laga skikkelig furore..

Og ikke nok med den våte dyna.. Siden jeg har madrassen rett på “gulvet”, har jeg med jevne mellomrom hatt den oppe for å lufte litt under – og alt så helt fint ut sist jeg gjorde det, for bare noen få dager siden.. Men nå, etter at det tydeligvis har pipla vann inn både her og der de siste dagene, så det slik ut under der i dag..og gulvet der var fuktig over det hele.

Veit faktisk ikke hvordan jeg skal forholde meg til akkurat dette, for siden det regner mer eller mindre konstant over alt jeg beveger meg, kan jeg liksom ikke tømme camper’n og lufttørke ting heller.

Jeg vil påberope meg at jeg PRØVER å være fornuftig og holde hodet kaldt oppi detta, men skal innrømme at jeg begynner som sagt å bli både sliten og oppgitt. Men æ gir mæ farsken ikkje for overmakta enda!!!

Har skravla med brorsan nå på mårran og lagt litt planer, og nå bærer det straka vegen tilbake til nord, der det første som skal gjøres er å pusse ned taket oppå, og deretter plaste det med duk og polyester over det hele. Og deretter begynne prosessen med å få bukt med ting innvendig.

Jupp-jupp…ha en flottersfin dag da, folkens 😊

 

14 kommentarer
    1. Å, så leit! Skal liksom ikke gå på skinner for deg. 😳 Forstår godt at du blir frustrert, og som du sier, det er ikke enkelt å få tørket ting når det regner nesten konstant.
      Du får ihvertfall testet den skikkelig før høst og vinter, og jeg håper dere finner ut av det raskt. Gode klemmer til deg ❤️❤️❤️

    2. Bra du tar turen nord igjen, slik kan du ikke ha det. Dette må bli ordna. Men skjønner fryktelig godt du er oppgitt, ikke artig å lese om at du skal slite slik. Ønsker deg alt godt, at dette blir ordnet for å holde. <3

    3. Trist at du skal slite sånn. sånn kan du ikke ha det – da blir du syk før heller siden…
      Er det ikke noen tak. du kan stå under innimellom..slik at du får. tørket bil og klær og sengetøy!
      Kom deg til en by, kjør ned i et parkeringshus! Gode tanker….<3

      1. Ja det er det jeg også tenker på…og derfor er jeg nå på tur tilbake til nord for å prøve å få ordna dette. Skal få campe hos brorsan til å begynne med, og er ikke mer enn 50 mil unna.. Det er ikke mer enn ei dagskjøring for meg, men kan hende jeg drøyer litt på turen likevel 😉😊
        Tusen takk for gode tanker 🥰❤️

    4. Bra du får prøvd å ordne på det mens det er sommer i alle fall. Sånn at det er tipp topp til vinteren kommer. Du MÅ få i orden alt før vinteren 🙂

      1. Jo takk, jeg krysser fingre og tær for at jeg får bukt med svineriet bare jeg kommer meg nordover og kan ta i bruk garasjen til brorsan. Er så mye enklere når man har skikkelig verktøy å hjelpe seg med 😊 Takk for det

    5. Å fy fillern altså – nå blei jeg skikkelig lei meg på dine vegne! Håper dere får ordna opp i en fei du og broder’n! God klem til deg <3

    6. E vel sveisesømman som ikkje har tålt bevegelsan når du har kjørt kanskje?
      Men nu har du jo en bror som løyse det meste, så han fixe vel dettan og😁
      Men syns nu det hørest ut som nokken har sendt styggdommen etter det, for plaga med ett eller annat, det blir du🤔😪 Men får håpe at dettan blir siste verkstedtur’n på denna sia av nyttår❤

      1. Nei det er definitivt ikkje sveisesømman…det ligg jo plate poppa fast utenpå stålramma – så om det er nåkka som ikkje har tålt bevegelse, er det i så fall glassfiberbandan over plateskøytan. Men håpe æ – med hjelp av han – får fixa detta 😊 Takk for det, det håpe jaggu æ også 😉🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg