..nytt forsøk..SUBOPTIMAL

..okey..har fått en del tilbakemeldinger på det forrige innlegget mitt, som omhandla ordet SUBOPTIMAL..
Og nu føler æ mæ temmelig lur…. NOT!! 🤣

..men jeg skjønner dere så godt – for når jeg har lest gjennom innlegget flere ganger, kan jeg virkelig forstå at folk både “datt av lasset” og trodde at jeg skreiv mest om meg sjøl.

Men – for å forsøke én gang til – så var det ordet og dets betydning i den sammenhengen jeg så det i første gang, som var det jeg prøvde å formidle..og tok avstand fra…for – i følge den artikkelen (som jeg ikke klarer å finne tilbake til) så var det fokus på sånne ting som vi “trenger” for å leve optimalt – for å bli et fullverdig, optimalt menneske..
Og det vi “trenger” er da alle mulige slags meditasjonskurs, selvrealiseringskurs, yogakurs, hvordan-lære-å-sove-kurs…diverse økologiske medikamenter og drikker for rensing av både kropp & sjel – for å oppnå kontakt med et høyere selv..osv..osv..
Henger dere med nå???
Med andre ord – de fleste av oss er tydeligvis suboptimal, fordi vi ikke renser kroppen og praktiserer yoga & meditasjon, og at vi ikke kan kunsten å sovne med det samme man legger hodet på puta..
Og vi lever tydeligvis suboptimale liv, nettopp fordi vi ikke gjør disse tingene…at vi ikke driver med diverse selvrealiseringsprogrammer hele tiden…ikke dytter innpå økologiske lykkepiller eller mirakel-miksturer til daglig.. ikke kravler oppover en karrierestige uten noen form for dårlig samvittighet – eller ikke kan sove som en baby, uten en eneste bekymring – uansett hva livet måtte kaste etter oss..

Dette er selvfølgelig veldig forenklet og satt temmelig på spissen..men igjen – håper de av dere som datt totalt av tidligere, skjønner litt mer nå..for jeg er klar over at jeg rota meg inn i en helsprettens orgie av forklaringer – men prøvde bare midt oppi alt å applaudere den artikkelen som skreiv at man kan vel være optimal – og leve et optimalt liv selv uten disse tingene.. at man kan være og fungere optimalt, selv om man liker å sitte på bakenden å spise snop, ikke er noe for å fly verken i skauen eller på treningssenter – og at det er faktisk helt ok å kunne kjenne på både sorg, frustrasjon og sinne til tider… som æ sa – man kan pinadø bli suboptimal av å prøve å være optimal 😉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg