NY DAG – NYE MULIGHETER

Hey & hoppsann – og god lørdag allemannalle. Da står en ny dag å bare venter på å bli fylt med små og store gjøremål. Det ble bare tull med meg og bloggen i går. Fikk jo bare ut ett innlegg – som omhandlet GLANSBILDER – og det var langt i fra det jeg hadde tenkt, altså. Var jo på kaffedate med fredagsdatevenninna mi som vanlig, og kosa meg bare værre. Gjorde unna en del ærend etter at vi sa hadet og god helg, og svusj – der bare forsvant dagen for meg og det var allerede begynt å bli temmelig skjømt ute når jeg endelig kom meg hjem. Akkurat DET betyr jo ikke så mye – vi er i nord Norge lissom, og da skal det være dunkelt og mørkt temmelig tidlig på denna tida av året. Men enda er det litt sol hist og her, for full mørketid får vi ikke før rundt 2. desember.

Dette bildet er tatt “midt på lyse dagen” i slutten av desember for et par år siden.

Men uansett hvordan det ble eller ikke ble i går, i dag er en ny dag og nye muligheter til å både skrive og lese på bloggen. Jeg er fremdeles ikke noe særlig til å kommentere, men sånn må det bare være.
Så – bittelitt mer om gårdagen. Jeg skal innrømme at jeg hadde en temmelig tungrodd start fordi jeg som hadde gått og gleda meg SÅ innmari til trygda skulle komme sånn at jeg kunne hente ut den julegaven jeg hadde lagt av til meg sjø, jeg måtte bare innse at med alle de ekstra utgiftene som poppa inn bl.a i forbindelse med huset etter mora mi, så måtte jeg bare si i fra meg hele greia. Hadde tenkt å investere i vintersko med pigger, fordi de skoene jeg har er disse to parene.

De store selskinnsskoene som jeg fikk sponsa og kjøpt i fjor vinter, er jo fantastiske. Problemet er bare at de er rett og slett for varme og for “tungvinte” til daglig bruk. Så litt kjipt var det å måtte velge bort nye sko, ja..men sånn er livet og jeg tenker at tross alt var det bare sko – og “gammelhundan” klarer å overleve et år til.

Meeeen..litt “trøsteshopping” skal jeg innrømme at det ble det – eller julegave på forskudd til meg sjøl. Ikke noe nødvendig, men steike praktisk.. Nytt målebånd da jeg har rota bort mitt, nye stoppenåler da den jeg har hatt i alle år dessverre ble glemt igjen på øya, og en pinnemåler – fordi det har jeg ikke og fordi den var så sabla søt, hehe.

Og så skal jeg også innrømme at jeg kjøpte meg en ildtopp.

Er jo SÅÅÅÅ glad i blomster, men har liksom ikke holdt ved like den sia av meg sjøl sia jeg var gift og bodde sammen med faren til guttungen. Blir nok ikke noe blomster-eldorado nå heller, men en og annen plante har jeg lyst på.

Da er det straks frokosttid her. Har ikke sovet så veldig mange timene i natt, så jeg tenker at det blir nok en rolig dag med sofasløving og strikking.

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️ CU L8R

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

4 kommentarer
      1. Takk-takk 😊 Mhmmm sier bare jeg..jeg er nemlig i utgangspunktet VELDIG glad i sko, men med årene har jeg lært meg å holde meg til ei nøytral og praktisk linje – så akkurat nå om dagen er sko bare et nødvendig onde 🙈😂

    1. Kjedelig når øremerka penger går til noe annet… men sånn er det jo innimellom (ganske ofte) dessverre! Piggsko er jo innmari praktisk for oss som fyker rundt ute………! Uansett – en blomst i ny og ne er viktig for humøret, det! Og kjektåha-tinga var fiiiine! Klem <3

      1. Ja både kjedelig og kjipt – meeen, sånn er det nå bare en gang 😊 Men før eller seinere lar det seg nok gjøre å få tak i et par, for det hadde gjort det SÅ utrulig mye enklere når man fyker rundt ute, som du sier.
        Oh jah, en blomt hjelper mye på humøret.
        Takk for det 🥰 Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg