NEW YORK – NEW YORK?

I dag begynte jeg å undres på om jeg hadde kjørt gjennom en sånn derre svart-hull-port som på sekundet flytter meg fra et sted til et annet..

Greit nok, jeg HAR vært i USA, men da var jeg i Orlando, ikke New York. Og ikke har jeg vært der nå heller. Men derimot i Visnes..ja dit klarte jeg å rote meg i dag.

Dette er rett og slett en liten, kul kopi av originalen som er reist for å minne om at kobberet i statuen “over there” kommer fra nettopp dette området her.

Vil du vite mer om Frihetsgudinnen i Norge er det bare å trykke på den blå linken.

Det var temmelig vått og surt da jeg hadde sightseeing for meg sjøl, men jeg traska nå litt rundt på ei steinkai som sikkert er perfekt å sitte og sløve på når det er varme, gode sommerdager.

Det var noe museumsgreier også der, men det hoppa jeg glatt og elegant over i denna runden. Jeg bare kosa meg ei stund i frisk luft og duskregn før jeg surra videre for å finne et nytt sted jeg kan bo et par dager.

 

11 kommentarer

Siste innlegg