LYDEN AV STILLHETA

I dag var en ny sånn dag da jeg våkna litt over 4.. Prøvde å få sove igjen, meeen nei.. så klokka 5 sto jeg like godt opp og lot kaffen fikse seg sjøl mens jeg tusla på badet for å fikse meg.

Så var det bare å benkre seg foran vinduet og glo, mens jeg supa temmelig frisk luft ned i lungene. For jada, vinduet står åpent 24/7.
Det er ikke mye aktivitet utenfor blokka på denna tida av døgnet, så da blir det til at jeg fokuserer blikket mot horisonten og glaner ut i evigheta, mens jeg lytter til stillheta.

For når jeg sjalter ut de mest nærliggende lydene, som duringa fra kjøleskapet og vifta på laptop´en som jobber litt, er det faktisk mye å høre i stillheta både innefra blokka og utenfor vinduet. En eller flere som begynner å våkne opp her, så det gir dumpe dunk av føtter som tramper og dører som lukkes..svake skrapelyder – kanskje fra stoler som blir flytta på – hva vet vel jeg? Og ute.. lyder av fugler, fra den mest høylytte måsen til spinkle kvitter i det fjerne. Brumminga av en og anna bil som kjører på veier en god bit unna her. Heldigvis ingen lyder av utrykningskjøretøy så langt.. Knepp fra ei ytterdør i naboblokka.. hjul mot smågrus og splashing fra en sølepytt da det kom en bil sigende forbi her..

Yepp.. stillheta er full av lyder..

Var litt i bedaring om hvilket bilde jeg skulle velge til detta innlegget.. for jeg tenker det får være måte på hvor mye av den snø-befengte utsikten min jeg kan pushe på dere, før dere blir totalt dritt lei – så jeg valgte rett og slett å legge ved et bilde av den nye favorittkoppen min, som jeg bruker til mårrakaffen mens jeg lytter til lyden av stillheta 😉

Yepp-yepp..ha en riktig fin onsdag, alle sammen 😊

17 kommentarer
    1. Kos deg med kaffe og stillhet og fin fin kopp! Kopper er stas…..elsker å variere jeg!
      Stillhet – tja….her suser og ringer det i ørene….
      Nyt dagen, KLEM!

      1. Takk-takk 😊 Ja jeg er også litt av ei “koppe-guri”, hihi..
        Huff, stakkars deg da..kan jo ikke engang tenke meg hvordan du har det, men skjønner jo at det er noe som følger med det å ha ei hørselshemming 💖💖
        Takk, jeg nyter 😊 Gode tanker & klemz fra nord

    2. Lyden av stillhet er en fin ting. Jeg kan også kjenne på det innimellom selv om jeg også har øresus, som Solliv. Henger ikke bare sammen med hørselshemming. Her suser det ganske mye, men jeg klarer å “glemme det”. Når jeg ikke tenker på den hører jeg den ikke. Jeg kan gå på fjellet, og da ble faktisk susingen mindre, og lyden av stillhet større. Merkelig egentlig, men sant 🙂 I dag er det pakking til tur ved fjorden 🙂

      1. Syns ikke det er noe rart at susinga blir mindre på fjellet – da er du mer i ett med naturen og får positiv input og kan slappe av, i stedet for å flyte i by-støy og forurensing både på kropp & sjel 💖
        Kos deg med pakking og tur etter hvert 😊

    3. Er glad i stillheten, men jeg er hørselshemmet som Solliv. Mest susing i ørene, jo mindre jeg tenker på det da gir susingen seg. Flott kaffekopp du har. Jeg har en kaffekopp fra Austad, med den saftige nordnorske språk tekster på. Kos deg med dagen, og god påske.

      1. Huff..ikke greit med den susinga.. det setter ting litt i perspektiv for meg, som kan ta det for gitt 💖
        Takk for det.. fant den på 50% på Nille 😊
        En riktig fin dag til deg, og god påske.

    4. Stillheten kan være øredøvende noen ganger, men dette her var jo bare koselig ♥ Og kjempefin kopp også ♥ Vinduet oppe 24/7 måtte jeg slutte med for noen år siden. Jeg kunne våkne opp midt om natten, aldeles stivfrossen. Og selvsagt var ikke det så godt for helsa. Jeg ble etter hvert enormt frysen. Og i fjor vinter gikk jeg til og med til anskaffelse av en liten ovn til å ha på soverommet. Kroppen min er nemlig ikke så flink til å regulere temperatur har jeg funnet ut. Så hvis jeg nå kaster av meg dyna i søvne, så fryser jeg i alle fall ikke ihjel.
      Ønsker deg en herlig fin dag i dag ♥ klemmer varmt ♥

      1. Ja det er sant..ikke bestandig at stillheta er like hyggelig, for å si det sånn..
        Tusen takk..ble helt forelska i den, jeg 😊
        Jeg er jo totalt hekta på frisk luft..og siden jeg bor i hybelleilighet, er det jo faktisk “stuevinduet” som står åpent hele tida. Har vent meg til å ha kun 18-19 grader inne.. men skjønner jo godt at det ikke er noe særlig når at det går ut over helsa, så da er nok den ovnene ei lur investering 💖
        Tusen takk, og det samme til deg 🥰 Klemmeklemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg