KROPPEN STREIKA TOTALT

..heilt ærlig veit jeg ikke hva jeg skal tenke og meine om denna forbaska kroppen min akkurat nå..
Mange har nok fått med seg at jeg sliter mye med den “normale” maten etter at jeg tok en GB for over 10 år siden – men jevnt over så går det greit..jeg må bare passe veldig godt på og kjenne på følelsen i kroppen mens jeg spiser.

Som på søndag, da guttungen var her og spiste hjemmelaga kjøttkaker sammen med meg, gikk det rimelig greit. Jeg klarte 1/2 kjøttkake og 1/2 potet før det sa stopp..men da var jeg også i veldig fin form hele ettermiddagen og kvelden.

Men så – i går, etter å ha sysla litt i heimen med klesvask & anna jårr, og kosa meg masse-masse med bl.a å sette et par julekakedeiger og fått de i kjøleskapet frem til de skulle rulles ut – tenkte jeg at jeg skulle spise opp restene etter søndag – og fikk faktisk i meg ei heil kjøttkake og en potet..og trudde alt var ok..
Men nei..en sjelden gang reagerer kroppen i etterkant – og det gjorde den da til gangs i går. Kan faktisk ikke huske sist jeg var så dårlig etter et måltid.
Det starta en liten halvtime etter at jeg var ferdig med å spise, med at spyttproduksjonen begynte å bli overarbeida – så jeg sto i evigheter på badet og spytta bare værre, og prøvde å roe ned kroppen ved å ha iskaldt vann over håndleddene, i panna og i nakken..det bruker merkelig nok å hjelpe av og til. Men IKKJE i går..

Etter gudane veit hvor lang tid kunne jeg endelig slutte med spyttinga – og trudde jeg skulle få slappe litt av i horisontalen på sofa..
Pøh!! DA kom den jækla, ekle og vonde “over-stappmett” følelsen – samt at magen este ut så jeg så høygravid ut..og med det kommer en hel haug med luft som må ut – på alle mulige, tenkelige måter..så da var det bare å la det stå til, mens jeg veksla mellom å prøve å ligge og sitte..uten særlig stort hell med noen av variantene.
Må nu egentlig bærre flire her – æ meine, se det førr dåkker…”rap, hikk & fis A/S”
Trur bare det er like greit at jeg er aleina..

Sååå..etter noe som virka som ei ny evighet – i alle fall timer – ga den verste, vonde følelsen seg..men dessverre – da kom spyttproduksjonen i gang igjen – og det var ny spytterunde på badet. Og DET var kjipt, det..for det har faktisk aldri hendt før, at jeg har hatt to sånne spytterunder på én og samme dag..i alle fall ikke som ringvirkning av ett og samme måltid..

Men til slutt, etter x antall timer, ga kroppen endelig opp å protestere såpass mye at jeg klarte å legge meg..og da kan jeg love deg at jeg var sliten – for det er faktisk sykt energikrevende å ha det sånn.
Heldigvis klarte jeg å sovne rimelig kjapt – og sov frem til ca. halv7 i mårres..og fikk sjokk..
For kroppen er fremdeles i ulage – og DET har definitivt aldri skjedd før. “Sikkerhetsnettet” mitt har bestandig vært at jeg har vært frisk som en fisk & totalt Good to Go igjen, etter ei god natts søvn..og spiser bestandig frokost i løpet av den første halvtimen etter at jeg har stått opp..
Mens nå, etter 3 timer på beina, har jeg ikke klart å få i meg mer enn litt kaffe..

Er det å vente at jeg ikke heilt veit hva jeg skal tenke og meine…??

Akkurat nå føler jeg meg bare rett og slett sliten..meeeeen..æ står han av denna gangen også 😊

8 kommentarer
    1. Å, så leit å høre. Håper virkelig det bedres snart. Kan ikke være noe godt å få slik reaksjon på mat. Og så vanskelig som det blir å finne noe å spise.
      Sender en god bedringklem ❤

    2. Jeg vet ikke så mye om dette, bare det jeg har fått høre fra Bestisen som har noe av de samme problemene som deg. Derfor sender jeg deg bare noen varme styrkeklemmer 🥰💖🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg