KLIPPEKORT PÅ NAF

Heysann godtfolk..jeg veit at jeg ikke hadde tenkt å legge ut noe før i kveld (kommer nok et innlegg da også), men detta her bare MÅ dåkker høre 🙈
De som har lest bloggen min ei stund, vet at jeg bygde litt om baki pick-up’en min, og har en så kalt “bo-i-bil”  Trykker du på linken, kan du lese mer om det. Nå – før jeg sladrer videre om gårsdagens fadese, vil jeg ile til og si at jeg har gjort litt oppgradering i sovedelen baki bilen..

Før (minus alt rotet)

Og etterpå uten rot..


..og med rot 😉

Nå har jeg myyye større seng og god takhøyde – reservehjulet er havna på taket og ting & tang ligger i bokser under senga. Det eneste som ikke er gjort noe med, er “lukkemekanismen” mellom luka og lemmen. Det er ikke mulig å åpne fra innsida, så jeg bruker fremdeles den patenten som ble laga til den første utgaven av bo-i-bilen..

Forhindrer at luka går i lås, og gir ei grei lufting i samme slengen.

I alle fall…i går kveld..skulle jeg ut en siste (temmelig påtrengt) tur før jeg køya – og ikke veit jeg hva som skjedde, men håndleddet på eine handa svikta – og BANG!! Der datt den jækla luka igjen. Det var et sånt smell, at et øyeblikk var jeg redd jeg skulle bli anmeldt for tjyvjakt.. Jeg fikk heldigvis røska unna nevene – men….luka smalt i lås – på eine sia..på andre siden var det fremdeles åpning på grunn av den jern-tinge-tangen som satt over lemmen.
Det er en total underdrivelse å si at jeg ble litt lang i maska. Trynefaktor ala lengden på norgeskartet passer vel bedre 🙈
Og hva f.. gjør man da? Joooo….har da klippekort på NAF, og bilberginga på speed dial, LOL 😂 (Lage – les du detta, så slutt å flir 🙈😉

Da kar’n som skulle komme ei (kremt) jomfu i nød til unnsetning, ringte meg opp for å få nøyaktig posisjon, tror jeg han hadde sett for seg å få et hysterisk fruentimmer på tråden. Men da han hørte at jeg bare lo i andre enden, drista han seg til litt høyt verdsatt humor, og lurte forsiktig på om han skulle ta med hammer og meisel for å få meg ut..?..
“Pøh, dynamitt førr farsken” var mitt svar – og da var isen brutt 😉
Heldigvis måtte jeg ikke vente mer enn knapt 10 minutt før fyren kom – og jeg var berga ut på under 10 sekunder, etter et lite trykk på knappen av han på utsida..
Æ meine – det er vel bortimot det dummeste æ har opplevd til nu!! Faktisk er det så teit, at jeg gidder ikke engang å putte det i “sekken” som er merka “flaut”..
Og min ridder i stor, tøff bil? Vel, han flirte godt, og syns bo-i-bilen min var kul 😉

8 kommentarer
    1. godt han tok dette med en porsjon humor da ,jeg hadde vært en slik hysterisk fruentimer i nød ,hadde sikkert ikke koblet inn att jeg kunne ringe NAF heller eg da hi hi ,da håper eg att turen ikke byr på flere overaskelser

      1. Hihi…såpass, ja 😂 Vel, jeg har i alle fall bare god erfaring med NAF-folka…og det begynner å bli noen ganger jeg har måttet tilkalle dem i årenes løp 🙈 Men satser på at jeg ikke trenger dem på ei stund nå 😊

    2. Hehe, humor er ofte den beste medisin og isbryteren 😉 Som fruen over så håper jeg at resten av turen går greit uten alt for store overraskelser. Jeg har jo ikke vært innom bloggen din før nå nylig, så jeg spratt inn å kikket på forvandlingen av bilen, ordentlig smart 😊

      1. Helt sant, humor kan løse opp i mange situasjoner 😊 Jo takk, vi får håpe på det 👍😊 Og koselig at du kikka på det innlegget også..er veeeeldig fornøyd med kar’n min nå 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg