KAOS i Det Mentale Sirkuset

God mårra, god onsdag og ikke minst god, ny måned. Her har dagen starta litt likt gårdagen, så jeg skal prøve å komme meg ut en tur og få lufta “tullhauet” litt.

Bildet er lånt fra nettet. Ukjent opphav.

Nå er det da 1.november og det betyr at det er kommet ut en ny episode av podcasten min, Det Mentale Sirkuset. Den ligger på Spotify og du finner den ved å trykke HER.

For de av dere som ikke har fått med seg denne pod´en, er det mitt forsøk på å prøve å sette fokus på psykisk- og mental helse og en evig kamp mot kiloene. Det er dessverre den dag i dag veldig mye skam forbundet med det å snakke åpent om at man sliter mentalt, og mitt håp med denne podcasten er at jeg klarer å nå frem til om så bare ETT menneske sånn at vedkommende tør å innrømme både for seg selv og for andre at h*n sliter..

I dag kom episode 5 ut, og den tar for seg slutten av 80-tallet og begynnelsen på 90-tallet, og er temmelig kaotisk føler jeg sjøl..fordi livet mitt er fullt av svarte hull fra den tiden, og det er en stor sjanse for at jeg både har glemt å ta med ting – og ikke minst har bytta om på hendelser. Men det får være som det være vil.
Den største utfordringen jeg har når jeg skal lage disse episodene, er å klare å fremstille det jeg vil formidle uten å snakke for mye eller nedlatende om andre. Derfor blir det dessverre store hull i fortellingene, men jeg nekter å si at “sånn eller sånn VAR det”..eller at “han eller hun VAR sånn og sånn”. Der jeg må nevne andre prøver jeg å legge vekt på hvordan jeg FØLTE og OPPFATTET at tingene var – det er nemlig slettes ikke sikkert at den eller de andre involverte oppfattet situasjonen på samme måte som meg, eller at de egentlig mente å være så jævlige som jeg oppfattet noen til tider. Jeg prøver altså hele tiden å huske på at det er MIN historie jeg forteller og hvordan JEG gjorde ting og hvordan jeg  følte og oppfattet situasjoner.

Ha en riktig flottersfin dag alle sammen, og jeg blir superglad om dere deler innlegget og podcasten.

Det siste innlegget mitt i går, der jeg fortalte om ei koselig avslutning på dagen kan dere se HER.

Og det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

2 kommentarer
    1. heisann❤️ da har jeg hørt alle 5 castene. Tøffa❤️ Mye vet man fra før, enkelte ting drar man gjenkjennende på smilebåndet av. Ser virkelig frem til å følge casten videre, og synes slipp bare 1 gr pr måned er snaut for ei utålmodig sjel. Glad i deg Helene, alltid❤️

      1. Heisann og takk for det ❤️ Så koselig at du har tatt deg tid til å høre igjennom alt..det setter jeg veldig stor pris på 🤩 Regna med du kjente igjen en del ja 🤗
        Er kanskje litt lenge med en måned, men akkurat nu må det bare være sånn. Kanskje jeg går tilbake til hver 14.dag etter hvert 😉
        Takk det samme, fine du 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg