IKKE HEILT SOM PLANLAGT

I går hadde jeg STORE planer om å få bakt julebrød – går ikke så mange av dem, men ett til meg, ett til guttungen og ett til faren hans & kjærringa. Så jeg heiv meg rundt på mårran og satte en rimelig stor deig..

..men det gikk ikke heilt som planlagt – da det endte opp med at jeg måtte kaste alle 3 brødene i søpla 😭 Sikringa for kursen til ovnen gikk etter at brødan var satt inn, og før jeg oppdaga det og hadde fått skaffa ny – ja da var det bare forvokste, deigete flatbrød som lå der..

Men-men, itj’no å gjørra med det..får prøve på nytt en anna dag.. Så etter at guttungen hadde vært innom etter jobb, for først litt tomatsuppe & rundstykka, deretter Lucia-kos med lussekatter, dro jeg først en liten tur å lufta hauet litt – i et nydelig, magisk landskap..

..deretter dro jeg en kveldstur innom venninna mi for litt kaffeskravvel..og så lånte jeg kjøkkenet hennes, så jeg fikk laga en porsjon med brente mandler (uten å risikere at en brannalarmen skulle gå, sånn at det denna gangen skulle være meg som var ansvarlig for å tømme blokka for folk, hehe 😁)

8 kommentarer
    1. Så kjedelig når sånt skjer, for jeg kan tenke meg at dette var perfekte julebrød.
      Deigen ser ihvertfall perfekt ut 🙂

      Nydelig vinterbilde, og brente mandler er jo såå godt 😀

      Ønsker deg en god dag! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg