I TÅKE OG REGN

Heisann i kveldinga..joda, da står jeg atter en gang parkert for natta. I går hadde jeg null snøring på nøyaktig hvor jeg var, men i dag tok jeg et bevisst valg av kjørerute..nemlig over Korgfjellet.

Om du lurer, så er dette tatt gjennom ett av de små hullene som er i autovernet.

Det høljeregnet som var i natt, fortsatte i dag, og det har pessregna så og si helt siden jeg starta å kjøre i formiddag.

Nå skal det sies at jeg har ikke tilbakelagt SÅ mange mil (til meg å være), og har vært her i flere timer alt. Det er jo ikke all verden å bli sittende inne og glo time etter time heller, da…så jeg trossa vær & vind og fikk meg en forfriskende tur i tåke og regn.. Og gjett om ei som var søkke blaut etterpå, hihi.

Nå har jeg jo ikke noe mulighet til å få tørka disse klærne på en fornuftig måte, da..men for å slippe at all fukta gjør mer skade inni camper’n, har jeg dandert alt det våte rundt om kring inni kupéen i stedet.

Men altså…turen i tåke og regn, ja… Den var forfriskende herlig, og jeg fikk sannelig tatt litt bilder også.

Fant meg et par bruer..

..og selvfølgelig holdt jeg meg på den smale sti 😉

Jeg måtte gå en del langs hovedveien, og da fant jeg plutselig denne..

..som leda til dette.

Veit ingen ting om detta, så jeg gjetter at det er en tunnel som hører til en skikkelig gammel del av veien over Korgfjellet. Eller – for alt jeg veit, er det her Bøttebø’en bor.

Kult var det nå uansett.

Og nå sitter jeg god og varm inne under tak. Varmeovn min ble jo ødelagt, men jeg HAR varme likevel. Jeg bruker rett og slett primusen og lar den stå på et lite bluss.

Ha en riktig fin kveld, alle sammen ❤️

9 kommentarer
    1. Du er sprek som beveger deg ut uansett vær. Tror nok jeg hadde blitt sittende inne, i alle fall med tanke på lite tørkemuligheter etterpå… Artig med den åpninga som plutselig “åpenbarte seg”!

    2. Deilig med tur uansett vær, Helene – du er en tøffing! Og fine bilder fikk du også! Ekstra deilig å være inne etterpå når en har vært ute i sånt vær! Klemmer <3

    3. Huff!
      Så plaget du har blitt!
      Det bøtter jo ned fra oven!💦💦💦
      Hvis du trenger å stoppe og tørke opp litt ting og tang, må du gjerne kjøre Kystriksveien og komme innom hos oss. 🤗

      1. Skal innrømme at jeg begynner å bli sabla lei detta været nå, ja 🤔 Takker så mye for det tilbudet 😊 kan jeg få “spare” det til en annen gang? For nå er jeg heldigvis ikke SÅ langt unna Harstad og kommer meg under tak hos brorsan, så “æ står han av” i denna runden. Planlegger å ta det litt med ro, men kjører glatt de 50 mila på en dag om det blir for mye drittvær videre i dag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg