Hilsen TEMU – gratis og franko

Joda.. jeg har også latt meg “lure” av Temu. Nå vil jeg jo påstå at det å kalle det for å bli lurt til å kjøpe noe er jeg ikke heeelt enig i. Samtlige av oss veit nå vel utmerket godt hva vi begir oss ut på når vi velger å trykke på “bestill”. Men at man lar seg friste? Ja DET høres mer rett ut. Så altså.. jeg har også latt meg friste til å bestille fra Temu.

Ei lita forhistorie først nå. Jeg bestilte varer for den nette sum av 299 kroner nå 1.april.. og jeg veit ikke om det ble sett på som en aprilspøk, for det varte og rakk uten at pakka dukka opp. Nå har Temu en sånn policy at om du ikke får varene innen et visst tidsrom, får du godskrevet 50,- kr på en handlekonto hos dem. Og om varene ikke kommer innen en måned, påstår de at du skal få hele kjøpesummen refundert og satt inn på den handlekontoen.

Vel, som sagt så både varte og rakk det, og datoen for garantert levering kom og gikk..og tenkte seg til – jeg FIKK faktisk en femtilapp inn på en konto hos de, for “tort & svie”. Men trur dere den sabla pakken kom? Neida, all sporing stoppa etter at pakken gikk ut fra terminalen i Oslo. Og noen få dager før fristen på en måned var ute, fikk jeg melding fra Temu om at Bring hadde rotet bort pakken min, så de overførte hele kjøpesummen til den handlekontoen min – med beskjed om at dersom pakken likevel skulle dukke opp, kunne jeg bare beholde den og kose meg med varene.

Og bare noen få dager etterpå, da jeg akkurat hadde starta på langturen min fikk jeg melding fra brorsan om at pakken var levert hos han likevel (har postadresse der). Makan!! Så nå har jeg vært nede hos han å henta den – og her er hva jeg faktisk har fått hos Temu, gratis og franko.

Sånn matpapir-“filter” til airfryeren.

Ei “gypsy” fotlenke (som blir armbånd fordi jeg er smellfeit rundt anklene)

Ei t-skjorte som passa perfekt.

Og en deilig , myk cardigan som jeg nok skulle bestilt et nummer større, men som er godt brukanes.

Og siden jeg plutselig satt med mer penger på handlekontoen enn jeg i utgangspunktet hadde brukt, kommer det vel ikke som et sjokk at det nå er en ny pakke fra Temu på tur 😉

 

 

10 kommentarer

    1. Hei å hå… velkommen i klubben av Temuholikere… Der “rusen” er nesten gratis.. Her er det full fart med “Temuleiken. Vi er en gjeng som kjøper en treliter.. har det hysterisk artig og bestiller i vilden sky med en selvpålagt grense på kroner 500,– Etter noen uker kjøper vi enda en treliter etter varenes ankomst, har på en måte julaften som det var i barndommen, vet ikke ikke hva som er i pakkene. 😉

      1. Takk-takk, hehe 😅 Såpass ja..det var jo en spesiell måte å shoppe på. Er jo sykt mye kult å få tak i der da, men satser på at jeg klarer å opprettholde en viss form for selvkontroll 🙈🤗

    2. Har handlet en gang. En bildelys å ha over et maleri. Innen en uke var den her. Siden har jeg ikke handlet der. Gubben har handlet noe og venter på pakken. Det tar nok tid. Godt at pakken kom til slutt, det var jo fint det du har kjøpt. Klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg