HELLERISTNINGENE ved MØLLERSTUFOSSEN

Det er absolutt ikke hver dag at jeg føler jeg gjør noe så fornuftig at jeg gidder å blogge om det – og jeg tenker det får da være måte på hvor mange bilder av mårrautsikten min fra leilighet dere vil ha – sjøl om det er aldri så mange varianter av vær og vind..så deeet skal dåkker få slippe i dag 😉

Men altså – i går – mellom all jårringa mi frem og tilbake uten egentlig å få gjort noe som helst ekstraordinært – kom jeg på at jeg har ei severdighet jeg IKKE har blogga om..nemlig helleristningene ved Møllerstufossen.
Nå skal det sies at jeg når jeg begynte på dette innlegget, hadde jeg ingen aaaning om hvor i verden jeg egentlig hadde funnet denne plassen, men heldigvis har jeg aktivert den derrane greia som gjør at det blir lagt til stedsinfo på bildene mine – og daaa så jeg jo at jeg befant meg tydeligvis ved elva Etna på/i Nordsinni ved Dokka, på tur fra Gjøvik opp mot Valdres..

Men altså..dette var i mai, da jeg var på tur nordover etter å ha besøkt søstersen – og jeg hadde absolutt ingen idé om hva som venta meg, da jeg parkerte kjærra på ei flott, stor utkjøring for å hvile gassfoten litt..

Jeg så jo at det var ei elv der – men det var alt..helt til jeg begynte å gå ned mot den derre elva – da så jeg jo både at det var benker satt ut der..

..og jammen ta et severdighets-infoskilt..

Det var veldig greit lagt til rette for å kunne gå og studere kunstverkene fra fordums tid, uten å komme i skade for å tråkke på de..noe som er utrulig bra, med tanke på å bevare de lengst mulig 😊

Skal ikke skryte på meg at jeg har tatt vare på alle de bildene jeg tok der…men et par stykker klarte jeg nå å rote frem fra kaoset på telefonen 🙈

Og som vanlig – link til litt mer utfyllende info om helleristningene kan du lese HER

8 kommentarer
    1. Spennende med helleristninger 😀 Vi har noe her på disse kanter også som jeg må prøve å få oppsøkt og sett og tatt bilder av med tid og stunder 🙂

      Lag deg en fin dag 😀

    2. Så artig å komme over helleristninger på den måten 🥰 Jeg tror ikke at jeg har sett det selv siden vi var på en skoletur, da jeg gikk på barneskolen og da forsto ingen av oss egentlig hvor spennende å fantastisk det var.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg