ET FASCINERENDE MØTE

Tidligere i dag surra jeg meg en tur ned til brorsan og fikk malt vegg nummer 3 på den bua hans som vi driver dugnad på..og når jeg var ferdig der, pakka jeg litt ting og tang i bilen og satte nesa bortover mot bålmannen. Naturlig nok gikk ferden over Storjorda, og der ble jeg liggende etter en ekstremt saktegående ekvipasje bestående av to biler foran meg, og foran dem igjen en haug meg gamle mopeder/motorsykler (æ er ikkje stødig i forskjellen)

På skiltene på bilene så jeg jo at detta var folk fra utlandet, og i tillegg sto blant annet ordene “Old Vehicle” bak på bilen nærmest meg. Så jeg ble ekstremt nysgjerrig.. og når jeg blir nysgjerrig bare MÅ jeg få stilla den nysgjerrigheta. Så når de svingte til siden og stoppa for å slippe meg forbi, stoppa jeg også og dura bort til fyren i den eine bilen for å høre hvor de hørte hjemme og hva i hekken de gjorde i Kvæfjord liksom… Det viste seg at det var en gjeng med tyskere som kunne ekstremt dårlig engelsk, men med litt gestikulering og mitt ivrige pågangsmot fikk de forklart at de var å kjørte langtur “just for fun”…og for en eller annen veldedighet som jeg ikke forsto bæra av hva de mente. Jeg spurte selvfølgelig om lov til å ta bilder..og fikk til og med hilse på The Bear.

En skikkelig kul og koselig gjeng, som villig poserte når jeg rasa rundt som en gærning med kamera, og som smilende vinka meg avgårde når jeg dro (kanskje de var skjitglad for å bli kvitt mæ, haha)

Personlig syns jeg det var et fascinerende møte..kjekke folk som gjorde sitt beste for å forstå og bli forstått..og tenk å kjøre helt fra Tyskland på de syklene..wow, æ var imponert.. Bare synd vi ikke forsto hverandre bedre. Men jeg fikk et lite “visittkort”, og fant ei fjæsbokside med dem hvor jeg kan se hvor de har vært og følge de videre.. Kult!

Ha en riktig flottersfin kveld videre da alle sammen ❤️

 

6 kommentarer

Siste innlegg