ER DETTA EN NY TYPE DEPRESJON?

Heisann alle sammen..da er mårrakaffen endelig kokt, etter at jeg måtte ty til “gammelhunden”.

Gasskjøkkenet streika på begge sidene, noe som sier meg at det må være noe feil med gassboksen, ikke brennerene.. og ja – bare for å ha det avklart så testa jeg samme boksen på begge sidene. Det er siste boksen min akkurat nå, derfor ble det den vanlige gassbrenneren i stedet.

I dag starter jeg rett og slett med ei stor unnskyldning til de av dere som roter dere inn hit på bloggen min. Humøret mitt er nemlig ikke det beste for tida, og det kommer til å gjenspeile seg her i innleggene mine. Men jeg jobber veldig hardt for å smile og le for meg sjøl – fordi å sitte sånn og oppføre seg som en tulling når man er heilt aleine HJELPER faktisk på humøret..til slutt.

Saken er at jeg har kommet til et punkt der jeg veit verken ut eller inn.. att eller fram eller noen som helst retning. Og jeg lurer på om det er en ny “type” depresjon jeg har ramla rett inn i. I går igjen bar det til sengs rundt klokka 19. At jeg velger å krype til køys så tidlig er både fordi hauet går på høygir, men også fordi det er varmere under dyna. Snittemperatur i hjemmet mitt er 7 grader. Jada, jeg har dieselvarmeren men kan ikke bruke den 24/7. En ting er at jeg har ikke økonomi til det, men siden dette er et bittelite bygg på knappe 5 kvadrat tar det bare et øyeblikk før det er 26 grader her, og det takler jeg ikke. Det er ikke termostat på varmeren, og om jeg da ikke slår den av – eller sitter med døra på vidt gap, ender jeg opp med å bli “kokt”. For den stopper ikke å gi varme, og en gang endte jeg opp med å ha 31 grader her inne. Og når jeg slår den av, tar det ikke lange stunda før all varmen er borte og det er atter bare rundt 7 grader. Og det er nå når det er varmegrader ute. Ved minusgrader blir det raskt ned mot 0 inne også.

Så som dere kanskje skjønner klarer jeg ikke å få en jevn temperatur her inne. Og jeg er absolutt ikke dum.. jeg veit at det er ikke bra for meg i det hele tatt med sånne enorme temperatursvingninger. Faktisk har jeg begynt å merke det på kroppen, og det er langt fra en drømmesituasjon. Men hvordan løse problemet? Aner ikke, for nå har jeg prøvd alt. Dere som følger meg veit hvilken kamp jeg har hatt i 7 måneder nå, for å prøve å få en varmekilde som jeg kan leve med.

En annen ting dere kanskje har fått med dere er alle de lekkasjene som også har vært gjennom alle disse månedene? Og at det på grunn av mye fukt og temperatursvingninger endte opp med at det dannet seg muggsopp flere steder i camper’n? Vel – i går da jeg skulle re opp senga oppdaga jeg to ting. Nede i det hjørnet av senga der det var mest fukt og mugg sist, er madrassen min nå søkke blaut. Og det er en del mørke prikker her og der som jeg slettes ikke liker. De minner alt for mye om muggsopp. Så atter en gang, hvordan løse problemet? En ting er i alle fall sikkert, og det er at jeg FORSTÅR at jeg kan ikke leve oppi detta i evigheter. Men hva pokker gjør jeg? Jeg har jobba så knallhardt for å få dette til å fungere, sånn at jeg kunne klare å bli gjeldsfri i løpet av max 2 år..men jeg ser jo at jeg har blitt motarbeida helt fra starten av.. Har du ikke fått med deg det innlegget om hvorfor jeg har valgt å bli husløs, finner du det HER.

Så hva nå? Jeg sitter og kjenner på at ja, det er mye mulig jeg er midt inne i en ny type depresjon. Og jeg prøver fortvilt å finne ut hva som vil være den beste løsninga for meg. Sånn som jeg ser det med tanke på økonomien har jeg kun to valg. Enten får jeg prøve å holde en jevn, lav temperatur inne så jeg ikke trigger mer soppdannelse og holde ut så godt jeg kan til det blir vår og varmere temperaturer over hele landet.. men hva da? Nei det veit jeg ikke.. Eller så får jeg legge kjøringa på hylla og parkere på ett sted der jeg kan stå på strøm de værste vintermånedene til det blir – ja vår og varmere temperaturer over hele landet. Og hva da? Nei det veit jeg fremdeles ikke..

Og til dere som nå tenker: Få deg et lite, billig krypinn og bo som normale folk..forklar meg hvordan jeg skal klare det sånn som økonomien min er? En ting er sikkert, skal jeg under vanlig tak igjen, blir det hjemme i nord. Jeg makter ikke å flytte til et sted med bare ukjente og starte helt på nytt – jeg er alt for introvert og folkesky til at det ville gjøre meg godt. Og skal jeg først bo under vanlig tak igjen, er det uaktuelt med mindre enn 30 kvadrat, så en liten hybel duger ikke. Så – igjen til dere som mener jeg bør satse på å bli fastboende igjen – hvor i hekken finner jeg ei lita leilighet, hytte e.l uten innskudd og som med strøm ikke kan være på mer enn max 5000 kroner?

Men nå får det være nok surk her for denne gangen. Det har tatt så lang tid å få innlegget ferdig at jeg er allerede godt i gang med kaffekopp nummer to, hehe.

Ha en flottersfin dag da alle sammen ❤️ CU L8R

Og som vanlig er det litt mårrabubbel på TikTok, det finner du HER

 

8 kommentarer
    1. Jeg har ingen løsning i alle fall, det er sikkert 😀 Vi bor på 55 kvm, og betaler 15000. Men jeg er i alle fall ferdig med studielånet omsider, og har ikke andre lån. SÅ det går. Ønsker deg bare lykke til, og tenker IKKE GI DEG! Klem

    2. Trist å lese, jeg har heller ingen løsning <3 Dessverre……
      Jeg har et råd, men det holder jeg for meg selv…For det har vi pratet om før..
      Men du <3 lykken er der ute…et sted!

    3. Det er ikke godt å vite hva du skal gjøre med dette her.
      Det høres liksom så fint ut å kunne bo i bilen sånn som du gjør, men jaggu har du hatt mye plunder med det.
      EN ting skal du ha….du gir ALT du har for å få det til å fungere 🥰
      Ønsker deg en god dag i dag ❤

    4. Har du prøvd å skru dieselvarmeren ned i styrke? Vi har både i båt og drivhus så vet hvor varmt det kan bli 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg