BLÅBÆR, DANSEPLASS & KOSELIG BENK

Riktig god tirsdag alle sammen.. ble dessverre ikke noe innlegg på meg i går, men tenker at i dag skal dere få ei lita oppdatering fra de to siste dagene. Søndagen gikk egentlig med til å bare sløve heime hos bålmannen min, og for mitt vedkommende å renske en hel haug med nyplukka blåbær som vi var så heldige å få av mora hans. Gjett om YoursTruly satte pris på det, for å plukke bær er ikke akkurat favoritthobbyen min, hehe.

I går, mandag var en litt mer aktiv dag. Bålmannen sysla med sitt ute, og jeg fikk bl.a vaska litt klær og laga masse godt blåbærsyltetøy.
Ut mot kveldinga tok vi oss en trasketur rundt om kring på eiendommen hans, og jeg fikk se masse som jeg før bare har hørt snakk om. Som et flott sted der det i hine hårde dager faktisk var en danseplass. Bildet viser restene av en bålplass til venstre, og på område fra der kar´n står og mot der jeg sto da jeg knipsa i vei var det på første delen av 1900-tallet en danseplatting som i seinere år ble flytta på andre siden av fjorden.

Plassen ble holdt åpen i årevis fremover, men er nok dessverre blitt en del overgrodd i seinere tid. Meeeen..ikke verre enn at det er mulig å gjøre noe med det tenker jeg (som øyner et håp om huldredans i skauen uten å snuble rundt i kratt og kjerr, tjihi)

Før vi surra oss hjem igjen var vi først en tur nede ved veien og testa bl.a ut en koselig benk som bygdelaget her har satt ut. Det hadde selvfølgelig vært mest koselig med et bilde av oss sammen da, men siden jeg ikke hadde med meg kamerastativet ble det to bilder i stedet for ett.

Og så traska vi oss en tur opp på Skarhågen så jeg fikk sett den også, og selvfølgelig knipsa et bilde av utsikten.

Juppsiyeppz, det var litt fra de to siste dagene.
I dag skal vi etter hvert tilbake til mi sida av Kvæfjorden, og være i leiligheta mi til i mårra. Da skal tursekken min pakkes ferdig sånn at alt er klart til langturen jeg skal legge ut på på torsdag. Men mer om det kommer etter hvert.

Ha en riktig flottersfin dag da, allle sammen ❤ CU L8R

3 kommentarer
    1. Gøy å gå rundt sånn og få med historie på kjøpet! Fine bilder av dere og all naturen! Så det er på torsdag det skjer altså…. spennende! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg