“ARVAMAT”..FRITT HJEMLEVERT

Dagen i dag har så langt vært veldig bra. Jeg var litt skeptisk da jeg våkna i mårres, på grunn av været som har gjort sitt ytterste for å gravlegge hele byen..men jeg har fylt dagen min med store og små ting, og nå er det jammen ta middagstid igjen.
I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt noe særlig over hele middagsstyret – men i går melda eine venninna mi og lurte på om jeg ville ha rester etter middagen demmes..for hun veit så utmerket godt om økonomien min – og at jeg er absolutt ikke for stolt til å ta imot hva det skulle være..jeg ser rett og slett på det som å arve ting & tang etter andre som de ikke kan eller vil bruke – ergo “arvamat”…

Så tidligere i dag skulle gubben hennes en tur til byen – og tok med seg restene til meg (fritt hjemlevert, snakk om service), så alt jeg hadde å gjøre var å løpe ned alle 3 etasjene og hente maten da han kom..at jeg kom brasende ned trappene som et løpsk godstog, iført en gedigen kosedress under jakka, og antagelig skremte vettet av en av naboene som var på tur opp – vel..det får bære eller briste..
Redd middagen, si bærre æ 🤪

Det var faktisk så mye mat, at jeg har i to runder…nyyydelig ribba & stekte potet..og med grillkrydder, siste rest av surkål som bodde i kjøleskapet, samt ei aldri så lita blanding av tyttebærsyltetøy & sennep..oooh..reine gourmet-middagen, jo.

….og derrr ble æ middagssigen – så sofasløving here I come 😉

10 kommentarer

Siste innlegg