FORMIDDAGSJÅRR

Heisann alle dere flotte folkan der ute..titter bare innom for å ønske dere en riktig god dag, med et lite bilde av min sedvanlige frokos-seanse, hehe =P

Var blåst inn litt snø på verandaen, men pyttsan..fjellduken er både vann & vind-avstøtende 😉

 

Børsta bort det verste, og så var det tid for frokost-kos =D

 

..og så må jeg si sorry for at jeg ikke hadde tid til å lese & kommentere på blogger i går..
Hele dagen forsvant, fordi jeg var med søstersen til flyplassen for å hente sitt 4 mnd gamle barnebarn som hun skal passe ei lita stund fremover, og deretter var vi innom Harstad en liten tur. 

Og trodde dere nå at alt var bare fryd og gammen under veis, må jeg nok skuffe..for i denne familien skal man ikke ha mange pusterom mellom øktene. 
Vi starta i god tro for å kjøre sånn at vi rakk ei ferge over til byen, for da blir det minst kjøring til flyplassen..men først ville ikke bilen til søstersen starte..så da måtte vi frem med startkablene, så kongen kunne trø hjelpende til.

Deretter la vi i vei over fjellet som vi må passere, som ligger litt over 5 minutter unna hjemme..og der – midt oppi bratteste bakken, stoppa vidunderet hennes igjen. Fnys!!
Så da måtte vi ringe gubben hennes, og få han til å hive seg i kongen min og komme oss til unnsetning. Ny starthjelp..men ikke at det hjalp så mye, for det var så sinnsykt glatt, at hun hadde ikke sjanse i havet om å klare å ta ta løs..bilen bare spant og sklei med rævva, og endte halvveis i autovernet..så det endte med at jeg fant et slepetau i bilen min, og fikk kongen til å dra den fisefine franskmannen til søstersen opp resten av bakkene.

Og sååååå kunne vi kjøre videre – men missa ferga vi skulle ta, og kjørte heller “rundt”..noe som var greit, siden flyplassen ligger før Harstad når vi kjører den veien.
Da vi var kommet ca.halvveis, overlot søstersen rattet til meg, fordi hun sliter mye med bl.a svimmelhet i forbindelse med overgangsalderen..og det passa jo meg utmerket, siden jeg elsker å kjøre, hehe 😉 
Det var sykt glatt enkelte steder, og dekkene på franskmannen hennes har sett sine bedre dager, så jeg tok det ganske med ro..men frem kom vi, og én time forsinket, kunne endelig den overlykkelige bestemor få se gromgutten sin igjen <3

Så surra vi litt sammen med dattera hennes – var en tur innom byen og shoppa litt – og så kjørte vi dattera tilbake til flyplassen, før vi satt kursen hjemover igjen..fremdeles med meg bak rattet 😉 Og denne gangen rakk vi ferga, så jeg slapp å kjøre over 3 timer rundt igjen, hehe =)

Og seeee så koselig ho “gammeltante” og kos-mose-gutten hadde det på ferga..hehe..han klør i munnen av tenner som står i kø, og brukte meg som bitering..bålrøkt gammeltante smakte godt..hahahaa =P

Yepp..det var litt mårrajårr i fra meg =) 
I dag skal jeg bare sløve – og se om jeg klarer å få lest meg opp litt på blogginnleggene fra de siste par dagene.

Ha en superdupermegafantastico lille nyttårsaften da, alle sammen =D

 

#blogg #hverdagsblogg #lørdagssnakk #mårrasnakk #frokost #kaffe #mårrakaffe 

8 kommentarer
    1. Herlighet så uheldig dere er! Men godt det ordnet seg…men kjenner nesten stresset gjennom pc…hihi..så flott bilde av deg og lille gutt…Håper du får en avslappet god dag i dag! klem fra meg!

    2. solliv: ..sorry..litt sein med respons, her..hehe.. Men ja, det er noe hers..men det går jo heldigvis bra, så og si bestandig =) Jaaah..han er så skjønn, så <3

    3. Toini: Litt treig med svaringa mi – men ja, du kan så si..men som regel går det jo bra til slutt =) Takk for det..han er en riktig go´ing <3

    4. fruensvilje.blogg .no: Er litt treig med svaringa mi..men huff ja..ikke mye kos, nei..men det går jo stort sett (heldigvis) bra. Har også nye vinterdekk på kongen – og det syns jeg egentlig alle burde prioritere.. =) Takker for det..han eeer så skjønn, så <3 Takk for det, og en fin nyttårsaften til deg også =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg